Wcześniej planowano blokadę drogi przy zajezdni na Helenówku. Pomysł blokowania dróg na razie zawieszono, licząc na to, że władze Łodzi w końcu podejmą rozmowy i wycofają się z planów likwidacji linii 46 i 16. Ozorkowianie udowodnili, że potrafią blokadami wywalczyć to, czego chcą. W taki sposób przekonali Narodowy Fundusz Zdrowia i Wojewódzką Stację Ratownictwa Medycznego do zapewnienia w Ozorkowie nocnej i świątecznej pomocy medycznej.
- Likwidacja tramwajów 16 i 46 oznacza fiasko Łódzkiego Tramwaju Regionalnego i konieczność zwrócenia pieniędzy Unii Europejskiej. Zgierz zgodził się na budowę ŁTR na terenie Łodzi pod warunkiem utrzymania połączeń tramwajowych dotego miasta. Tę umowę jednak złamano - wyjawił w poniedziałek podczas konferencji Jarosław Berger, radny SLD.
ŁTR kosztował 281 mln zł, w tym dotacja z UE - 103 mln zł.
Jeszcze jedno może powstrzymać władze Łodzi przed likwidacją tramwajów podmiejskich od 1 stycznia. To koszt, jaki miasto będzie musiało ponieść, jeśli tramwaje linii 16 i 46 przejmie MPK od MKT.
- Łódź dopłaca rocznie do tramwaju linii 46 aż 6,4 mln zł. Jeśli linię przejmie MPK, to Łódź będzie musiała znaleźć dodatkowe 3 mln zł. Wynika to ze stawki za wozokilometr. Stawka w MKT wynosi 6,42 zł, zaś w MPK 9,40 zł za dwuwagonowy tramwaj, za pesę 18,90 zł, a za cityrunnera około 20 zł - wyjaśnił Stanisław Zuchmański, szef Ogólnopolskich Związków Zawodowych Motorniczych przy MKT.
Związkowcy dziwią się planom MPK, żeby podróżni przesiadali się na Helenówku. - Tam nie ma przystanku przesiadkowego. Taki jest w Zgierzu na Chełmach. Wygląda na to, że władze Łodzi chcą zafundować pasażerom spacery z Helenówka do Zgierza - twierdzi Stanisław Zuchmański. Marcin Bereszczyński
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?