Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mapy ciepła pokazują jak rowerzyści korzystają z Łódzkiego Roweru Publicznego

mar. mach
Łódzki Rower Publiczny zyskuje na popularności. Tylko w czerwcu rowery miejskie wypożyczono ponad 350 tys. razy. Do obserwacji ruchu rowerowego w Łodzi wykorzystywana są mapy ciepła.

Przybywa użytkowników Łódzkiego Roweru Publicznego - tylko w czerwcu przybyło ich ponad 8 tys. W tym samym czasie rowery miejskie wypożyczono ponad 350 tys. razy.

Aby lepiej monitorować rowerzystów w Łodzi, od dwóch miesięcy wykorzystywane są mapy ciepła, dzięki którym obserwować można natężenie ruchu rowerowego w mieście. Mapy ciepła powstają na podstawie danych z GPS i dostarczają danych o kierunkach podróżowania użytkowników Łódzkiego Roweru Publicznego, wyborze tras, ulic, czy najpopularniejszych przejazdów i stacji dokujących.

Mapy ciepła pozwalają ocenić, które stacje są najpopularniejsze, w jakich godzinach najczęściej wypożyczane są rowery oraz jakie trasy wybierają łodzianie.

Z danych wynika, że aż 83% wypożyczeń to przejazdy trwające poniżej 20 minut. Świadczy to o wykorzystaniu roweru publicznego do krótkich przejazdów głównie w centrum miasta. Natomiast w godzinach popołudniowych, czy w weekendy rowery wykorzystywane są również w celach rekreacyjnych. Pojawią się wtedy inne kierunki podróżowania np. Zdrowie, Łagiewniki czy Młynek.

- Razem z liczydłami rowerowymi, które zamontowane są mieście mamy szeroki obraz tego, w jakich kierunkach rowerzyści podróżują i jakie mogą być ich oczekiwania przy dalszym rozwoju infrastruktury rowerowej - mówi Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu.

Dopytywani o nowe stacje roweru, urzędnicy wskazywali na fundusze z budżetu obywatelskiego 2017. W czwartek radni i fachowcy z samorządu wstępnie oceniali projekty m.in. stacji na osiedlach Bałuty-Doły (800 tys. zł), Bałuty-Centrum (900 tys.), Radogoszcz (650 tys.), Teofilów-Wielkopolska (900 tys.) i wreszcie Widzewa (1,25 mln zł: w tym Widzew-Wschód i Olechów-Janów). Oznacza to, że nowe stacje będą, jeśli łodzianie na nie zagłosują.

Wśród propozycji do budżetu obywatelskiego pojawiło się także uzupełnienie systemu w rowery cargo (50 tys. zł), którymi można przewozić towary do 100 kg, np. zakupy. Jest też projekt Łódzkiej Hulajnogi Miejskiej (25 pojazdów rozlokowanych w pięciu stacjach za prawie 20 tys. zł).

Wystartował Łódzki Rower Publiczny:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto