Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Manufaktura na weekend [31 marca i 1 kwietnia]

(kac), Manufaktura
Błękitna Manufaktura
Błękitna Manufaktura materiały prasowe Manufaktury

Telefon do Egiptu zadzwoni z rynku Manufaktury

Dwóch aktorów, żywy ogień, bańki mydlane, prosta, ale wyrazista scenografia. W najbliższy piątek (30.03) na rynku Manufaktury Fundacja FORM.ART zaprezentuje spektakl „Telefon do Egiptu”, który zakończy trwającą w Łodzi od kilkunastu dni akcję „Dotknij Teatru”.

„Telefon do Egiptu” to widowisko na dwóch aktorów, utrzymane w konwencji teatru plastycznego i komiksu. Jest groteskowym przeglądem dawnych i współczesnych sposobów odkrywania i poznawania świata. Przewodnikiem w tej podróży jest Człowiek–Odkrywca, a podróżującymi – widzowie. Jak zapewniają twórcy przedstawienia - Fundacja FORM.ART - spektakl ma jasny i klarowny przekaz, jest prosty w odbiorze, w związku z czym jest propozycją dla osób w różnym wieku, bez względu na ich preferencje artystyczne.

Sceną dla trwającego 45 minut widowiska będzie rynek Manufaktury. „Telefon do Egiptu”, zacznie dzwonić o godz. 17.00.
Spektakl jest finałowym wydarzeniem ogólnopolskiego Festiwalu „Dotknij Teatru” – obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi. Projekt ten został zainicjowany przez łódzkich artystów i animatorów kultury w 2010 roku, pod przewodnictwem Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi. Jednym z celów projektu jest „wejście teatru w przestrzeń miasta”. To najszersza, interdyscyplinarna forma obchodów Dnia Teatru w kraju. W jej ramach realizowane są: spektakle, wystawy, koncerty, akcje plenerowe, happeningi, warsztaty, projekcje, prelekcje, odczyty, konferencje czy sesja popularno-naukowa. Projekt ma charakter powszechnej edukacji, zakłada aktywizację teatralną szkół oraz różnych środowisk i grup zawodowych. Przeznaczony jest dla mieszkańców miasta i regionu, a oparty na współdziałaniu różnych grup wiekowych. Obecna, trzecia edycja akcji „Dotknij Teatru” uzyskała rangę ogólnopolską. Do świętującej Łodzi dołączyły województwa: śląskie mazowieckie i wielkopolskie. Dzięki współpracy z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego z Warszawy, akcja rozszerzyła się pod wspólną nazwą, a łódzkie założenia ideologiczne i programowe wcielają w działanie partnerzy z kraju.

Chrzan staropolski i baby na Jarmarku Wielkanocnym

Święta coraz bliżej, pora pomyśleć o wielkanocnych przysmakach. Rozpoczynający się w piątek (30.03) w Manufakturze Jarmark Wielkanocny to możliwość znalezienia w jednym miejscu przyrządzonych zgodnie ze staropolskimi recepturami wędlin, wypieków, czy miodów. Jarmark potrwa do Wielkiego Piątku.
Już jutro (30.06) na Rynku Manufaktury staną drewniane domki – stoiska z tradycyjnymi przysmakami różnych regionów, a w nich staropolskie wędliny, znakomite chleby i wielkanocne wypieki, których na świątecznym stole nie może zabraknąć.

Zapach świąt zapewnią wykonane w zgodzie ze staropolskimi recepturami wędliny, przygotowane przez Tradycyjne Jadło i masarzy z Szadku. Świąteczny stół nie będzie też kompletny bez chrzanu, warto więc wiedzieć, że Jarmark Wielkanocny daje możliwość kupienia wielokrotnie nagradzanego na międzynarodowych targach Chrzanu Tartego Nadwarciańskiego od Kazimierza Cieśli, rolnika z powiatu pajęczańskiego.

Tych, którzy wolą słodkości zaczarują mazurki, baby, czy strucle, bo na jarmarku nie zabraknie słodkich ozdób wielkanocnego stołu, przygotowanych między innymi przez panie z Koła Gospodyń z Czarnocina. Z kolei pięciokilogramowy bochen chleba z piekarni w Koluszkach powinien wystarczyć na całe święta. O wzmocnienie świątecznego stołu zatroszczy się również Koreb Łask, oferujący piwo regionalne. Pojawią się również miody - ich producenci przywiozą nie tylko słoje z różnymi gatunkami miodu, ale też miodowe piwo i nalewki. Tegoroczne święta będzie można urozmaicić o tradycyjne smaki rodem z Tatr, bo na oscypki i kwaśnicę z kociołka w czasie Jarmarku zapraszają górale z Bacówki u Wiecha.

Tym, którzy nie potrafią, albo nie zdążą przygotować wielkanocnego śniadania pomogą gotowe wielkanocne wyroby. Stoiska można odwiedzać od godziny 10:00 do 22:00. Jarmark Wielkanocny potrwa do 6 kwietnia, a więc zakupy na wielkanocny stół będzie można zrobić nawet w ostatniej chwili.

Nocne zakupy z Alicją w krainie czarów

Najbliższy sobotni wieczór (31.03) będzie w Manufakturze magiczny. A to za sprawą Alicji, która o godzinie 21:00 przeniesie wszystkich gości do krainy kuszących rabatów i obniżonych cen. W niesamowitej scenerii na nocnych gości czekać będą bajkowe postaci i konkursy, w których wygrać można biżuterię z rubinami.
Początek wiosennych nocnych zakupów obwieści melodia z filmu „Alicja w krainie czarów” Tima Burtona w wykonaniu 26-osobowej orkiestry symfonicznej pod batutą Kapelusznika. Muzyka będzie też sygnałem do rozpoczęcia dwóch konkursów towarzyszących nocnym spacerom po butikach: „Rubiny w Szachu” oraz „Warcaby gigant”. Przepustką do wzięcia w nich udziału będzie paragon z zakupów zrobionych w Manufakturze 31 marca na kwotę co najmniej 50 zł. W rotundzie galerii handlowej na wielkiej podświetlanej szachownicy rozłożone będą trzy różne rodzaje kryształków Swarovskiego. Kamienie będą nieznacznie różnić się od siebie kolorem i kształtem. Spostrzegawczość, refleks i prawdziwie sokoli wzrok pomoże wskazać kamyk, pod którym będzie kryła się nagroda. Żeby wygrać rubinową biżuterię należy odnaleźć klejnot w nieco innym od pozostałych kształcie. W całej szachownicy będą ukryte tylko cztery takie kamienie. Warto też szukać kryształków o barwie ciemniejszej niż pozostałe. Pod takimi kamieniami będą kryć się atrakcyjne nagrody: biżuteria, zegarki, zestawy luksusowych kosmetyków, vouchery czy karty podarunkowe.

Drugi konkurs spodoba się pewnie fanom gier zmuszających do myślenia. Scena, która stanie w rotundzie będzie gigantyczną szachownicą z pionkami wielkości ludzi. Przeciwnikiem w ekspresowej grze w warcaby będzie sprytny Marcowy Zając. Nagrodę zdobędzie ten gracz, któremu uda się go pokonać i zbić jego pionek.
Goście Manufaktury przez cały wieczór będą mogli posłuchać znanych motywów muzyki klasycznej w wykonaniu orkiestry symfonicznej Symphonix Ensemble i obejrzeć widowiskowe taneczne show. Oprócz tańczącej na scenie Alicji, biesiadującego przy stole Kapelusznika, czy surowej Królowej Kier, w Manufakturze można też będzie spotkać zabieganego Białego Królika. Wbrew pozorom, okaże się całkiem ważną postacią. Cztery razy w ciągu nocy Królik do swojego kapelusza będzie zbierał paragony - pierwszych 10 osób, które okażą paragon na podaną przez niego kwotę zostanie nagrodzonych.

Nocne zakupy to oprócz konkursów z atrakcyjnymi nagrodami przede wszystkim rabaty na kolekcje wiosenne, ale nie tylko. Na pewno warto odwiedzić jedyny w Łodzi butik Van Graaf, który na cały asortyment zimowy przygotował specjalną 50% zniżkę. Podobnie będzie w salonie Weekend By Maxmara, który oferuje 40% upust na zimową kolekcję, a 10 % zniżki na wszystkie kurtki i płaszcze. Upusty sięgające 30% przygotowały na sobotni wieczór Yves Rocher i Quiosque. Taniej o 20% będzie sklepach: Jacqueline Riu, Jackpot, I am, Venezia, Vagabond, Americanos, C&A, Aldo czy Atlantic. W poszukiwaniu torebki czy butów nie można zapomnieć o Coccinelle, gdzie ceny na cały asortyment obniżone zostaną o 15%. Panów z kolei ucieszy 20% rabatu na wszystkie produkty w Matinique czy Wólczance i ceny niższe nawet o połowę w Pawo. Wiosennych cięć cenowych będzie dużo więcej, warto więc poszukać ich w butikach Manufaktury. Nocne buszowanie po sklepach, a także konkursy z nagrodami potrwają do północy.

Procent dla Łodzi w Manufakturze

Na co dzień wspierają najbardziej potrzebujących, pomagają realizować pasje. Teraz chcą o sobie opowiedzieć łodzianom. Po raz kolejny Fundacja JiM organizuje akcję „Procent dla Łodzi”, podczas której łódzkie organizacje pożytku publicznego zaprezentują swoją działalność. Spotkanie ze społecznikami i wspierającymi ich artystami już w najbliższą niedzielę w Manufakturze (1.04).

Łodzianie będą mieli okazję poznać bliżej 27 łódzkich organizacji pożytku publicznego OPP, które biorą udział w akcji „Procent dla Łodzi”. Każda z nich zaprezentuje swoje dokonania przy własnym stoisku i na scenie w rotundzie galerii handlowej Manufaktury. Będą więc prezentacje, przedstawienia, warsztaty taneczne i wokalne. Jako pierwszy na scenie pojawi się Mały Big Band – grupa podopiecznych Stowarzyszenia Rodziców i Opiekunów Chorych z Zespołem Downa. Fundację JiM reprezentować będzie chór gospel, a Fundację Dom w Łodzi zespół taneczny Mażoretki. Hiphopowy program przygotowali natomiast reprezentanci Świetlicy Podwórkowej Centrum Wsparcia Terapeutycznego. Form prezentacji będzie wiele – każda z organizacji przygotowuje artystyczną niespodziankę dla publiczności – najczęściej przy wsparciu podopiecznych i przyjaciół.

Dla Fundacji Gajusz o godzinie 18:00 zaśpiewają Monika Kuszyńska i jej chór z Bitwy na Głosy. W czasie festiwalu będzie też można podpytać społeczników czym ich organizacje zajmują się w swojej codziennej pracy i przekonać się, że naprawdę warto o nich pamiętać przy wypełnianiu zeznania podatkowego. Uczestnicy akcji będą prezentować swoje działania przez całą niedzielę (10:00-21:00). Podobnie jak w roku ubiegłym zaproszenie do akcji „Procent dla Łodzi” przyjmą łódzkie VIP-y, które o godz. 13:00 wylosują spośród organizacji tę, której przekażą swój 1%. Udział w losowaniu zapowiedzieli między innymi Hanna Zdanowska, Marcin Jakus i Marcel Szytenchelm.

Wielkanocne warsztaty w „Fabryce po godzinach”

Pięknie udekorowane kolorowe jaja, świąteczne kartki z życzeniami, wiosenne kurczaczki - bez tego nie byłoby prawdziwej atmosfery Świąt Wielkanocnych. Na rodzinny artystyczno-ekologiczny trening tworzenia wielkanocnych ozdób zaprasza „Fabryka po godzinach” w Manufakturze w sobotę (31 marca) o godz. 11:00.
Na początek młodzi uczestnicy warsztatów przypomną sobie dobrze im już pewnie znane polskie wiosenne tradycje i obyczaje. Pod czujnym okiem prowadzącej zajęcia Agnieszki Skubisz przygotowywać będą ozdobne świąteczne kartki z życzeniami i ekologiczne zwierzątka. Własnoręcznie wykonane papierowo-filcowe kurczaki, zające i baranki z powodzeniem ozdobić mogą wielkanocny koszyk. Podczas wiosennych warsztatów plastycznych nie może zabraknąć dekorowania jaj. Oprócz tradycyjnego ich malowania dzieci spróbują też techniki oklejania jajek różnymi materiałami: połyskującymi cekinami, kamykami czy kolorowym piaskiem. Nowością dla młodych artystów, ale także dla rodziców może okazać się technika nazywana quillingiem. Polega na tworzeniu ozdób z wąskich pasków papieru zwiniętych w kształt sprężyny i odpowiednio uformowanych.

Kiedy jaja będą już gotowe przyjdzie czas na wykonanie pomysłowych okiennych witraży czy ładnych i jednocześnie praktycznych dekoracji na świąteczny stół.
Warsztaty wiosenne w „Fabryce po godzinach” przygotowane są z myślą o dzieciach w każdym wieku, ale te młodsze, do szóstego roku życia organizatorzy zapraszają wraz z rodzicami. Zajęcia rozpoczynają się o 11:00, trwają półtorej godziny, a kosztują 20 złotych. Wszystkie materiały są dostępne na miejscu. Organizatorzy proszą o wcześniejsze zapisanie się na zajęcia pod numerem telefonu 500 072 856.

JiM i niebieska Manufaktura dla dzieci z autyzmem

Od trzech lat najbardziej rozpoznawalne na świecie obiekty i budynki zmieniają kolor z okazji Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu, który przypada 2 kwietnia. W tym roku po raz pierwszy do globalnej akcji „ Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu” przyłączy się Łódź. W najbliższy poniedziałek Fundacja JiM sprawi, że Manufaktura stanie się niebieska, tak jak Empire State Building, czy Opera w Sydney.

W poniedziałek o godzinie 19:00 zabytkowe budynki Manufaktury oświetli na niebiesko kilkadziesiąt reflektorów o wielkiej mocy. Na środku rynku stanie również bateria szperaczy celujących w niebo. W ten sposób Fundacja JiM, przyłącza się do globalnej akcji jednoczącej organizacje propagujące wiedzę na temat autyzmu na świecie. Zapoczątkowała ją amerykańska organizacja AutismSpeaks, która chce dotrzeć do jak najszerszej publiczności z wiedzą o autyzmie i problemach, z jakimi spotykają się w życiu codziennym osoby chore na autyzm. Czemu temat jest tak istotny? Już jedno na 100 dzieci rodzi się z autyzmem, dzięki wczesnej diagnozie i konsekwentnej terapii można im pomóc. Dlatego rok temu ponad 2000 budynków, w 180 miastach z 48 krajów na jeden dzień zmieniło swój kolor na niebieski, w ten sposób solidaryzując się z autystami. Wśród nich: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, most na Wiśle w Krakowie, Empire State Building w Nowym Jorku, Pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro, Opera w Sydney, Universal Studio w Hollywood i Orlando, CN Tower w Kanadzie. W tym roku do akcji przyłączy się również Manufaktura. W obchodach Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu może wziąć udział każdy. Wystarczy przynieść latarkę i świecić na niebiesko razem z fundacją JiM, albo założyć niebieskie ubranie. Można też po prostu przyjść i cieszyć się widokiem niebieskiej Manufaktury, pamiętając o głównym celu akcji. Każdy z uczestników akcji będzie mógł przy pomocy szperacza stworzyć na niebie własną świetlną kompozycję.

Strusie pisanki - ostatnie dni wystawy

Już tylko do niedzieli można oglądać w Manufakturze strusie pisanki „Malowane Nadzieją”. W poniedziałek (2.04) trafią na aukcję w hotelu andel’s, a uzyskane z ich sprzedaży pieniądze pomogą sfinansować letni wypoczynek dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.

Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych Archidiecezji Łódzkiej już po raz jedenasty zorganizowało wystawę „Malowane Nadzieją” i aukcję pisanek wykonanych na strusich wydmuszkach. W tym roku pisanki wykonali m.in. Stasys Eidrigevicius, Andrzej Mleczko, Edward Lutczyn, Henryk Sawka, ale także profesorowie i studenci ASP w Łodzi. Uwagę z pewnością przykuwa cukiernica, którą wykonał jubiler Michała Golla przy wykorzystaniu strusiej wydmuszki i 165 gram srebra próby 925. Na aukcję trafią też jubilerskie dzieła wykonane przez Jana Kalińskiego, witraż autorstwa Marcina Kulmy - jajo pokryte szklaną mozaiką, dla którego inspiracją była sztuka Bizancjum, czy zegar z wydmuszki wykonany przez Krystiana Tatula. Na wystawie oglądać można blisko sześćdziesiąt pisanek i kilkanaście obrazów, w tym praca Jana Kantego Pawluśkiewicza.

Duszpasterstwo Osób Niepełnosprawnych powstało w 2001 roku. To z niego wywodzi się Katolickie Stowarzyszenie Niepełnosprawnych Archidiecezji Łódzkiej, organizacja pożytku publicznego, której celem jest dotarcie do wszystkich niepełnosprawnych bez względu na wiek czy rodzaj niepełnosprawności. Dlatego właśnie działalność organizacji jest tak zróżnicowana. Zajmuje się organizacją pielgrzymek, wycieczek, turnusów wakacyjnych czy cyklicznych zajęć w „Starej Plebanii”. Licytacja odbędzie się 2 kwietnia o godz. 18:00 w hotelu andel’s.

/Informacja prasowa Manufaktury/

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto