Lotnisko w Łodzi traci pasażerów. Statystyki za pierwszy kwartał 2018 roku

Sławomir Sowa
Port lotniczy w Łodzi, w przeciwieństwie do innych portów regionalnych w Polsce, wciąż traci pasażerów
Port lotniczy w Łodzi, w przeciwieństwie do innych portów regionalnych w Polsce, wciąż traci pasażerów Krzysztof Szymczak
Lotnisko w Łodzi traci pasażerów. W pierwszym kwartale 2018 roku ponad 10 tysięcy pasażerów, licząc rok do roku. Oznacza to spadek o ponad 18 procent.

W pierwszym kwartale tego roku port lotniczy w Łodzi obsłużył 46.513 pasażerów - to o ponad 10 tysięcy pasażerów mniej niż w pierwszym kwartale roku 2017, gdy Lublinek obsłużył 56.935 pasażerów. Oznacza to spadek o ponad 18 procent. Dane pojawiły się z dużym opóźnieniem na stronie internetowej portu lotniczego i nie zawierają informacji w rozbiciu na poszczególne miesiące. Lotnisko od tego roku zaniechało bieżącego, comiesięcznego informowania o liczbie pasażerów.

W pierwszym kwartale ubiegłego roku, w styczniu i lutym, z Łodzi odbywały się jeszcze połączenia do Paryża realizowane przez słoweńskie linie Adria Airways. Z drugiej strony w końcu marca Lufthansa wznowiła regularne loty z Łodzi do Monachium, ale nie zdążyły one jeszcze wpłynąć na statystyki pierwszego kwartału.

MATURA USTNA Z JĘZYKA POLSKIEGO [PYTANIA, TEMATY]

Innym portem, który zanotował straty w pierwszym kwartale jest port lotniczy Olsztyn-Mazury, który w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2018 roku obsłużył 18.728 pasażerów, co daje spadek o 4,7 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2017 roku.

Łódzkie lotnisko od dłuższego czasu przeżywa poważny kryzys. W ubiegłym roku straciło połączenia do Monachium (realizowane do 30 czerwca), Paryża i Amsterdamu, nie miało także, po raz pierwszy w swojej historii, wakacyjnych czarterów. To wszystko przełożyło się na rekordową niską liczbę obsłużonych pasażerów w roku 2017 - tylko 207.377.

Łódź była jednym z dwóch portów lotniczych w Polsce (obok Bydgoszczy), który zanotował spadek liczby pasażerów w ubiegłym roku. W kwietniu ubiegłego roku doszło do zmiany na stanowisku prezesa łódzkiego portu lotniczego. Tomasza Szymczaka zastąpiła Anna Midera.

W tym roku, z łódzkiego lotniska oprócz regularnych połączeń do Monachium, w maju rozpoczynają się loty (raz w tygodniu) do Aten, będą także czartery do Burgas i Antalyi.

MATURA USTNA Z JĘZYKA POLSKIEGO [PYTANIA, TEMATY]

Centralny Port Lotniczy powinien znajdować się nie dalej, niż 50 km od Warszawy

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Ja
Może by tak loty do Birmingham. Trzecie miasto w Polsce z drugim miastem w UK nie ma połączenia. Przecież to byłby czysty pieniądz
a
asdf
A co z lotami do Edynburga - stolicy Szkocji, Londynu, Paryża, a co z czarterami. Lotnisko w Modlinie zapchane, nawet do kibelka trzeba odstać w kolejce. Co robi w tej sprawie "zarząd" lotniska. Wszystko jest dobrze jak jest dobrze. Widać to np. po wczorajszych opadach deszczu gdzie Łódź została prawie utopiona.Nikt nie dba o konserwację, naprawę, czyszczenie kanalizacji burzowej. Trzeba działać by lotnisko stało się popularne, a nie siedzieć za biurkiem i spijać kawusię. Przecież ma super połączenia autostradowe, kolejowe. Obniżyć koszty eksploatacyjne, a przewoźnicy przyjdą do naszego lotniska.
t
tw bolek
Skoro tam już prawie nic nie lata, to może wynająć pas startowy na np. wyścigi samochodowe czy motocyklowe?
E
EOLSON
Mkze jeszcze banda njeudaczników wypłaci sobie premie? Z podrzeszowskiej wsi lata więcej osób niż z Łodzi! Nadchodzą wakacje a nawet czaretów jest co kot napłakał, nie wierzę że nie ma zapotrzebowania na loty z naszego miasta.
Jeszcze jedno , nowa Pani Prezes to małżonka Szymona Midery, nieformalnego szefa kampanii prezydenckiej Zdanowskiej w 2010 r...
m
mieszkaniec
Trwa to już tyle czasu, że każdy już do tego się przyzwyczaił. Dużo pieniędzy, aby to odwrócić. Bliskość Warszawy, etc. etc. Poza tym polityka i jeszcze raz polityka. Decyzja byłego prezydenta Kropiwnickiego o rozbudowie tego lotniska chyba jednak nietrafna.
A
Asd
Z Lodzia nie jest tak zle, problem tworzy rzad wymyslajac jakies rezerwowe lotniska w Radomiu gdzie trzeba wszystko zbuzyc i postawix od nowa aby przyjac te 2 mln pasazerow. Lodz przyjmuje to bez inwestycji i jest na to gotowa od razu, ale rzad na sile chce topic kolejne pieniadze w Radom, to sprawia ze linie nie bardzo kwapia sie jednak do Lodzi, wiec nie ma za bardzo dokad latac. Wszyscy wiedza ze Lodz ma szanse, jako lotnisko komplementarne dla Okecia bo Modlin dalej ma pod gorke i spore inwestycje przed soba. Niestety dalej jestesmy swiadkami walki rzadu z Lodzia jak to byko w przypadku np S14.
r
rtrwt
Dokładnie!
p
pazażer
jakby coś latało to, to bym latał z Łodzi a nie z Warszawy / Poznania / Wrocławia / Krakowa / Gdańska....
p
piterus
Ale żeby coś na Ukrainę latało, to nie :-(
t
tylko pytam
w związku z upadającym lotniskiem zarząd nie bierze wynagrodzenia i przeprasza za ten stan
czy nadal nic się nie stało , zawiniła koniunktura i kosmici ?
j
jazzy
A może dziennikarz, napisał by jakie koszty poniesiono przez ostatnie 10 lat? Samo utrzymanie pochłonęło już 500 mln zł? Czy dopiero pochłonie w tym roku? Za 500 mln zł można chyba wymienić nawierzchnię w każdej drodze w Łodzi...
S
SaycoRa
Dojazd do stolicy jest na tyle dobry,że z Łodzi jeździ Modlin Bus dowożąc pasażerów na lotnisko.Nic nie stoi na przeszkodzie by to Łódź stała się miejscem startu czarterów i to ze stolicy byli dowożeni pasażerowie.Trzeba tylko dobrze zarządzać i zamiast windować ceny licząc na hipotetyczne zyski odważyć się na umowy po kosztach by port lotniczy zyskał na popularności.
Dodaj ogłoszenie