Łódzkie metro. Na jakim etapie jest budowa tunelu?
Inwestor, PKP Polskie Linie Kolejowe, opublikował szczegółowy harmonogram prac drążenia mniejszych tuneli oraz najnowsze zdjęcia z budowy komór startowych. Wynika z niego, że mała TBM rozpocznie drążenie nie w grudniu tego roku, jak wcześniej zapowiadano, ale w styczniu.
Mała tarcza TBM wybuduje 4,5 km tuneli jednotorowych, po dwa w kierunku każdej ze wspomnianych stacji. Tunele te zostaną poprowadzone między ulicami Długosza, Włókniarzy, Stolarską oraz Skarpową i komorami przy linii kolejowej nr 15 w stronę Żabieńca i Łodzi Kaliskiej. Zaawansowane prace budowlane komory startowej małego TBM widać przy ul. Długosza. W październiku rozpoczęła się budowa komory odbiorczej przy ul. Skarpowej.
Komora startowa do drążenia tunelu średnicowego. Jak wygląda?
Na ulicy Długosza postępuje budowa komory startowej małego TBM. Komora o średnicy 24 m będzie miała 22 m głębokości, a powierzchnia jej ścian wyniesie około 1500 metrów kwadratowych. Równocześnie budowany jest o zmiennej głębokości (średnio 18,5 m) wjazd do tunelu, którego portalem jest budowana komora. Oba obiekty budowane są w technologii ścian szczelinowych.
W październiku rozpoczęła się budowa tzw. komory odbiorczej w rejonie ul. Skarpowej (kierunek Łódź Żabieniec). W tym miejscu mały TBM ukończy drążenie jednego z tuneli jednotorowych od ul. Włókniarzy/Stolarskiej i po wydobyciu na powierzchnię zostanie przetransportowany do komory po drugiej stronie torów. W kolejnym etapie maszyna rozpocznie drążenie kolejnego tunelu jednotorowego w kierunku ul. Włókniarzy/Stolarskiej.
Łódzki tunel średnicowy ma być gotowy w drugiej połowie 2022 roku.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?