Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódzka miejska kampania ma zachęcić do udziału w budzącej się kulturze. Grafiki z elementami animowanymi

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Na przystankach komunikacji miejskiej w Łodzi pojawiły się grafiki tworzące wystawę „Budzimy kulturę”. Akcja ma wesprzeć powracające do normalnego funkcjonowania instytucje kultury.

Wystawa potrwa do 15 czerwca. Składają się na nią statyczne i animowane obrazy, przygotowane specjalnie na potrzeby tej galerii.

- Ideą graficzną jest wprowadzenie elementów ruchomych do statycznych obrazów - wyjaśnia rysownik Piotr Chrzanowski. - Na prezentowane prace składają się obrazy opowiadające krótkie historie mieszkańców Łodzi, odkrywających na nowo walory kulturowe swojego miasta oraz możliwości, jakie szeroko pojęta kultura oferuje. Dodatkowo wprowadzenie delikatnych elementów animacyjnych w obrazach zaskakuje, rozbudza ciekawość i wyobraźnię odbiorcy, skłania do pójścia do kina, teatru, biblioteki, muzeum lub na koncert. Nasze postaci, bohaterowie obrazów, z którymi jak najbardziej możemy się wszyscy identyfikować, ze statycznych obserwatorów stają się aktywnymi uczestnikami życia kulturalnego miasta. Poruszają się, przechodzą do działania, subtelnego jednak zdecydowanego. Temat obrazów jak i sam ruch skupia się na elemencie fabularnym zastanej chwili w naszym, wybudzającym się kulturalnie mieście.

Piotr Chrzanowski współpracuje m.in. z Games Workshop UK, Fantasy Flight Games USA, Hysterical Games UK, Ullisses Spiele DE, Grand Heresy Pressi z innymi twórcami gier. Od 2015 roku współpracuje także z Fundacją Urban Forms. Na koncie ma czternaście wielkoformatowych murali. Jego „Serce Adama” - mural zrealizowany we współpracy z Uniwersytetem Medycznym w Łodzi - zostało uznane za jedno z najlepszych dzieł streetartowych 2016 roku przez portal branżowy I Support Street Art.

Animacją rysunków zajął się Wojciech Burczak, grafik i filmowiec. Artysta zajmuje się tworzeniem obrazów ruchomych, a także ilustracji statycznych. Rejestruje i montuje krótkie formy filmowe, jak również reportaże, teledyski, pełnometrażowe dokumenty.

Ekspozycja prezentowana jest na dwunastu przystankach w mieście. Łódź wsparła projekt „Budzimy kulturę” kwotą 26 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Łódzka miejska kampania ma zachęcić do udziału w budzącej się kulturze. Grafiki z elementami animowanymi - Dziennik Łódzki

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto