Kodeks reklamowy w Łodzi może zostać uchwalony do końca roku. W pierwszej kolejności będzie on regulował zasady umieszczania i wyglądu reklam w strefie wielkomiejskiej, przy głównych ulicach przelotowych oraz wylotowych.
Ustawa o ochronie krajobrazu daje szansę Łodzi na zapanowanie nad reklamami, które nie tylko niszczą zabytki, ale ograniczają możliwość podziwiania fasad kamienic - powiedziała we wtorek prezydent Hanna Zdanowska.
Drugą uchwałą, jaką wprowadzą władze Łodzi mają być opłaty za użytkowanie reklam. Mają to być opłaty dzienne. Reklamodawcy nie unikną też kar za nielegalne reklamy.
Dzięki uporządkowaniu reklam w Łodzi będzie mniej banerów wywieszanych na płotach oraz zmniejszy się ilość reklam wielkoformatowych. Zasady określone przez kodeks będą obowiązywać prywatnych nieruchomości.
Trwają również prace nad utworzeniem parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej. Miejski konserwator zabytków Kamila Kwiecińska-Trzewikowska informuje, że dokument na przełomie października trafi pod obrady Rady Miejskiej. Wszyscy zainteresowni wyglądem ulicy Piotrkowskiej mogą przedstawić swoje uwagi. Wnioski w tej sprawie będzie można składać w dniach od 17 września do 9 października - na stronie internetowej UMŁ oraz w siedzibie Oddziału Ochrony Zabytków przy ulicy Piotrkowskiej 113.
Instahistorie z VIKI GABOR
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?