Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódź stolicą mody i designu w 2020 roku?

Bartek Krasnodębski
Bartek Krasnodębski
M. Żmudziński, Gosia Wojna, Łukasz Ratajczyk
Łódź ma być Mediolanem Wschodu, stolicą m.in. mody i designu. Takie są założenia nowej strategii rozwoju miasta.
Budżet 2012: deficyt wyniesie 400 mln zł

- Dla zrealizowania planów potrzebna jest strategia - mówi Hanna Zdanowska. - Musimy wiedzieć w jakim kierunku chcemy się rozwijać, bo to jest kluczowe dla miasta. Pragnę, by Łódź stała się Mediolanem Wschodu - dodaje prezydent Łodzi.

Priorytetami dla Łodzi mają być m.in. powstanie Nowego Centrum, rozwój łódzkich uczelni, rewitalizacja kamienic, czy wybudowanie hali konferencyjno-targowej.

Poza tym, nowa strategia rozwoju Łodzi zakłada rewitalizację obszarów przemysłowych i kolejowych, rozbudowę portu lotniczego im. Władysława Reymonta, powstanie wokół metropolii łódzkiej pierścienia autostrad, czy zaprojektowanie szerokopasmowej łączności teleinformatycznej.

Strategia zintegrowanego rozwoju miasta jest oparta na dwóch filarach i stabilnym fundamencie. - Pierwszy filar to otwarcie Łodzi na świat, przy wykorzystaniu centralnego położenia miasta - tłumaczy prezydent Zdanowska. Kluczowymi branżami dla rozwoju miasta będą nadal, oprócz logistyki i transportu, sektory BPO (obsługa przedsiębiorców), AGD i IT (informatyka).

Ważne będą także inwestycje komunikacyjne, np. węzeł multimodalny integrujący transport międzynarodowy, krajowy, regionalny i lokalny. - Wesprzemy także szeroko określany sektor przemysłów kreatywnych - stwierdza Wojciech Rosicki, p.o. dyrektora Departamentu Strategii i Rozwoju.

Drugi filar strategii rozwoju Łodzi

Drugi filar strategii ma polegać na stworzeniu z Łodzi miejsca zadbanego, atrakcyjnego i aktywnego. Będzie oparty on m.in. o dbanie o wspólne mienie - budowa systemu monitoringu drobnych wykroczeń, a także rewitalizacji Śródmieścia i wspieraniu potencjału kulturalnego miasta.

- Zakładamy, że mieszkańcy będą uczestniczyli w większej ilości wydarzeń kulturalnych niż dotychczas - wyraża nadzieję prezydent Zdanowska. - Chcemy stworzyć z Łodzi jedno z najważniejszych centrów kulturalnych w Polsce. Marzy mi się Łódź jako stolica mody, designu i kultury offowej - dodaje.

Pojawi się także program "Talenty dla Łodzi". Jego celem jest powstrzymanie wyjazdu dużej liczby absolwentów łódzkich uczelni z naszego miasta. - Najzdolniejsi mieszkańcy budują pozytywną wizję marki "Łódź". Chcemy, żeby oni tu pozostawali stwierdza Rosicki.

Fundamenty nowej strategii rozwoju Łodzi

Fundamentem strategii jest sprawne zarządzanie i podniesienie jakości działania urzędu. Najważniejszymi elementami tego fundamentu są np. lepsza polityka mieszkaniowa, zmiana sposobu kierowania miejskimi spółkami i wdrożenie międzynarodowych standardów przy obsłudze mieszkańców w urzędzie.

Hasło fundamentu strategii to "Sprawnie, oszczędnie i gospodarnie zarządzane miasto". Kryją się pod tym m.in. działania na rzecz najuboższych lokatorów, częściowa prywatyzacja mieszkań komunalnych, czy zmiana sposobu zarządzania miejskimi spółkami. Nieoficjalnie wiadomo, że niektóre z nich zostaną sprywatyzowane. Pozostałe mają być natomiast zarządzane przez profesjonalistów, aby nie przynosiły strat.

Strategia, która ma obowiązywać do 2020 roku, zostanie poddana konsultacjom społecznym. Będą się one odbywały od 22 grudnia br., np. w formie warsztatów, czy przez internet.

Czytaj więcej o biznesie w Łodzi:

Wielki Turniej MM Łódź - wygraj roczny, dwuosobowy karnet do kina!
Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć fotogalerię:

Parada MotoMikołajów

Łódź na starych pocztówkach

Samochodowe nowości
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dni Lawinowo-Skiturowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto