Turyści spędzili średnio zarówno w Łodzi, jak i w województwie niespełna dwa dni. Odwiedzający Łódź i region wydali 1.198,4 mln zł (wzrost o 90 mln zł), z czego 314 mln zł to wydatki gości zagranicznych (wzrost o 55,8 mln zł), 884,4 mln zł (wzrost o 34,2 mln zł) zostawili u nas mieszkańcy Polski.
Sylwester Pawłowski, prezes zarządu Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego mówi, że zwiększenie wydatków turystów odwiedzających region łódzki świadczy wzbogaceniu i zróżnicowaniu oferty. Należy jeszcze szerzej wyjść z ofertą do turystów z innych regionów Polski, aby przekonać ich, iż województwo łódzkie ma wiele do zaoferowania, zarówno w kontekście przyjazdów stricte turystycznych, jak turystyki biznesowej.
Region łódzki turyści odwiedzają głównie od maja do października, natomiast Łódź od kwietnia do czerwca oraz od września do października. Przede wszystkim turyści przyjeżdżają w sprawach służbowych. Biorą też udział w imprezach kulturalnych. Manufaktura jest jednym z ulubionych miejsc, odwiedzanych przez turystów.
Grzegorz Gawlik z Urzędu Miasta Łodzi mówi, że Łódź stawia na turystykę krótkoterminową typu citybreak. Chodzi o przyjazdy do Łodzi na dwa, trzy dni, np. w celu uczestniczenia w koncertach, wydarzeniach sportowych i kulturalnych w Atlas Arenie oraz festiwalach mody, designu itp. Wyliczenia Urzędu Wojewódzkiego wskazują wzrost zainteresowania turystów Łodzią. Urzędnicy są pewni, że możliwość przespacerowania się wyremontowaną ulicą Piotrkowską przyczyni się do wzrostu liczby turystów.
ROT podała liczby na podstawie ankiet oraz danych z Urzędu Statystycznego w Łodzi. Przepytano 2.646 osób - 1.504 osoby w regionie i 1.142 w Łodzi. Badanie prowadzono od 4 czerwca do 30 listopada 2012 roku.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?