– Różnica 200 tys. zł między ofertami jest nieznaczna – podkreśla Zbigniew Papierski, prezes MPK. – Stąd nasza komisja musi jeszcze przeliczyć punktację i dopiero potem będziemy mogli powiedzieć, która firma wygrała przetarg i dostarczy nam te autobusy.
Punkty przyznawane są nie tylko za cenę, ale również za parametry ekologiczne, jak i parametry techniczno – użytkowe m.in za wyposażenie, ilość miejsc siedzących, zużycie energii. Ładowanie pojazdów elektrycznych ma być możliwe zarówno za pomocą ładowarek plug – in w Zajezdni Limanowskiego (17 stanowisk), jak i ładowarek z wykorzystywaniem tzw. odwróconego pantografu, które zostaną umieszczone na sześciu krańcówkach: Janów, Retkinia (Maratońska), Szczecińska, pl. Mikulskiego, Dw. Fabryczny, Kusocińskiego.
W przetargu zastosowano możliwość domówienia 6 sztuk takich samych autobusów. Jednak MPK – Łódź nie musi skorzystać z prawa opcji. Docelowo autobusy elektryczne mają kursować na liniach autobusowych nr: 80, 83 i 86. Autobusy mają zostać dostarczone do Łodzi 14 – 15 miesięcy od momentu podpisania umowy, czyli na początku 2022 r. Ładowanie autobusów elektrycznych ma być możliwe w Zajezdni Limanowskiego (17 stanowisk) oraz na sześciu krańcówkach. Autobusy dotrą do Łodzi w 2022 r.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?