Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódź Centrum Przemysłów Kreatywnych. I co dalej?

Redakcja
Daniel Siwak
Władze miasta podsumowały projekt unijny, dzięki któremu można było promować Łódź jako Centrum Przemysłów Kreatywnych.

Harmonogram przebudowy dworca Łódź Fabryczna ma być za tydzień

"Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych". Tak nazywa się projekt, którego zakończenie nastąpi w tym miesiącu. Jego wysokość to ponad milion złotych, z czego blisko 310 tys. to wkład własny miasta, a aż 796 tys. złotych to otrzymane dofinansowanie.

- Kampania, którą dzisiaj podsumowujemy, pozwoliła zakomunikować w całym kraju nasze hasło i logo. Poza tym udowodniła, że jesteśmy miastem do życia, gdzie można realizować swoje projekty i pomysły - mówił Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji Urzędu Miasta Łodzi.

Dzięki temu projektowi powstały billboardy wywieszone w 600 miejscach w całej Polsce, cztery spoty telewizyjne emitowane 500 razy na antenach m.in. Polsat News, Polsat Sport, TV4, TVN24, TVP Info czy TVP Kultura. Do tego powstał sześciominutowy film promocyjny "Łódź kreatywną", który będzie pokazywany na każdej imprezie, gdzie liczy się promocja naszego miasta.

Jednak na tym się nie skończyło. Hasło "Łódź kreuje" można było zobaczyć na reklamach internetowych  na Facebooku czy na Wirtualnej Polsce. Łącznie odnotowano 500 tys odsłon.

Gadżety kreatywne pójdą w Polskę i świat

Mamy też pierwszą serię tzw. gadżetów kreatywnych. Jedną z takich propozycji jest gra, przypominająca popularne scrabble, pod nazwą "Alfabeta", filcowa torba mogąca udźwignąć 4-kilogramowy ciężar i komplet drewnianych wieszaków w kolorze loga miasta. Do tego dochodzą pendrivy, płyty ze spotami, koszulki, smycze czy długopisy.

Wszystkie będą rozdawane w trakcie różnych wydarzeń w Łodzi a także na targach i konferencjach, w których uczestniczyć będzie Urząd Miasta. Póki co, władze nie przewidują, aby sami mieszkańcy mogli któryś z gadżetów kupić. Chociaż na niektórych stronach z pamiątkami można dostać przedmioty z nowym logo Łodzi.

Brama Miasta - premiera na przełomie roku

Z projektu udało się pozyskać środki także na stronę internetową. Jej głównym celem jest przedstawienie wydarzeń z naszego miasta i zebranie na niej najważniejszych informacji, jakie mogą być przydatne mieszkańcom, turystom, studentom czy inwestorom. Brama Miasta, bo tak nazywa się nowy portal, ma wystartować na przełomie roku.

Ogólnie władze miasta są zadowolone z efektów kampanii. - Myślę, że sama kampania się sprawdziła. Na pewno nie przestaniemy realizować tej linii promocyjnej. Najważniejsza jest dla nas zmiana tego, jak o Łodzi się mówi - zapewniał Radosław Stępień, wiceprezydent Łodzi.

Teraz przed miastem stoi pytanie: "Co dalej". Aby kontynuować taką promocję, trzeba mieć do tego odpowiednie środki. Oprócz budżetu promocyjnego na przyszły rok, który jest w fazie ostatecznej konstrukcji, nie obejdzie się bez pozyskania dodatkowych środków. Jak deklarują przedstawiciele miasta, być może znów sięgną po fundusze unijne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto