- Od 1 stycznia zmieniają się przepisy powierzenia usług komunikacyjnych - mówi wiceprezydent Łodzi Arkadiusz Banaszek. - Chcemy, by linie podmiejskie obsługiwało MPK, którego miasto jest w 100 procentach udziałowcem.
Zdaniem magistratu, takie rozwiązanie przyniesie oszczędności i będzie korzystne dla pasażerów.
- Dzięki temu na całej długości trasy, np. z Ozorkowa do Łodzi, będzie można kasować tylko jeden bilet - mówi wiceprezydent Marek Cieślak. - Nie powinno także dojść do zwolnień pracowników, bo łódzkie MPK gotowe jest zatrudnić np. motorniczych z Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej.
Informacja o likwidacji linii podmiejskich pojawiła się po tym, jak łódzkie władze wypowiedziały umowę sąsiednim gminom na wspólne ich finansowanie. We wtorek pracownicy MKT złożyli listy otwarte do prezydent Łodzi i marszałka województwa, w których sprzeciwiają się wypowiedzeniu umowy przez Łódź. Mieszkańcy Zgierza i Ozorkowa planują w piątek zorganizować manifestację przed siedzibą Urzędu Miasta Łodzi, broniąc linii 46 obsługiwanej przez MKT.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?