Największy łączny przyrost wiedzy daje pobyt w ZSP nr 10 w Łodzi, czyli w popularnym „elektroniku”, kształcącym też informatyków i mechatroników. Wiedzy humanistycznej najwięcej przybywa w Zespole Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich, zaś ścisłej w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych.
Wzór którym określa się Edukacyjną Wartość Dodaną (EWD) oparty jest na porównywaniu wyników matur z wcześniejszymi wynikami egzaminu gimnazjalnego tych samych uczniów. Najnowsza edycja badania EWD oparta jest na wynikach wychowanków szkół z lat 2014-2016.
EWD określona jest punktami. Przytoczyliśmy je w naszej tabeli. Pierwsza kolumna, to dane dotyczące przedmiotów humanistycznych (polski, historia i wos), druga kolumna odnosi się do ścisłych (matematyki, biologii, chemii, fizyki, informatyki, geografii). W trzeciej kolumnie podsumowaliśmy dane z dwóch poprzednich (i według niej posegregowaliśmy szkoły).
ZOBACZ TEŻ:
Wskaźnik EWD pozwala określić, czy technikum odnosi sukces, wspiera, nie wykorzystuje szans lub potrzebuje pomocy. W pierwszych dwóch przypadkach EWD jest dodatnie.
Szkoła sukcesu zwykle przyjmuje dobrych kandydatów, a uczeń ma przyrost wiedzy i wynik matury lepszy, niż zapewnia to przeciętne technikum w kraju. W szkole wspierającej wynik egzaminu dojrzałości wypada słabiej niż przeciętna, ale uczniowie i tak poprawili się w stosunku do sprawdzianu z gimnazjów. „Minusowe” EWD mają szkoły niewykorzystanych szans (w tabelce oznaczone jako NS: z dobrymi wynikami, ale potencjał przyjmowanych wskazuje, że powinny być jeszcze lepsze) i wymagające pomocy (w tabelce WP: słabi kandydaci, którym szkoła nie potrafi pomóc).
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?