- Uczeń twórczy to uczeń wymagający, dociekliwy, odważny, poszukujący i z poczuciem humoru. Często nie jest ulubieńcem nauczycieli, bo stanowi dla nich wyzwanie, a pytania, które stawia mogą być dla pedagoga kłopotliwe. Uważany jest za dziecko trudne i niestety z tego powodu często niedoceniane przez społeczność szkolną - mówił Krzysztof Szmidt, który od wielu lat zajmuje się pedagogiką twórczości.
W ramach kampanii "Uczeń też człowiek. Twórczy Indywidualista" blisko 1000 osób
- uczniów, rodziców, opiekunów i nauczycieli wzięło udział w bezpłatnych poradach pedagogicznych i warsztatach stymulujących twórczy rozwój. Działania te były przeprowadzone od marca do października 2010 r. w 12 miastach w całej Polsce: Łodzi, Lublinie, Międzyrzecu Podlaskim, Bytomiu, Grudziądzu, Bydgoszczy, Sieradzu, Trzciance, Koszalinie, Starachowicach, Głogowie i Wieluniu. Odbył się także konkurs na najbardziej twórczego nauczyciela.
Konkurs na Twórczego Nauczyciela
Zwycięzcami konkursu zostali: Aneta Salamonowicz (nauczycielka j. angielskiego z Zespołu Państwowych Szkół Plastycznych w Łodzi), Jakub Wilamek (nauczyciel dziennikarstwa i komunikacji społecznej z XXXIV LO w Łodzi) i Dorota Żuchowska (nauczycielka łaciny z XVIII LO w Łodzi). Przyznano również 7 wyróżnień. Laureaci plebiscytu w przesłanych na konkurs prezentacjach udowodnili, że potrafią w nietypowy sposób przekazać wiedzę, zachęcić do nauki i rozwijania pasji. Inspirują i rozwijają wyobraźnię. Nauka pod ich okiem to nie zwykła lekcja, ale przygoda, wyzwanie, doświadczenie, a uczeń jest dla nich partnerem, z którym prowadzą twórczy dialog. Najlepsi otrzymali nagrody pieniężne, zniżki na studia podyplomowe oraz vouchery do SPA.
Ten artykuł bierze udział w konkursie "Tym żyje miasto"
Czytaj także:
- Jesienna Wampiriada 2010 rozpoczęta!
- Dworzec Łódź Fabryczna zostanie zamknięty we wrześniu 2011
echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?