Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koronawirus w łódzkim ZUS-ie! Sala Obsługi Klientów zamknięta do odwołania

Magdalena Jach
Magdalena Jach
Sala Obsługi Klientów w II Inspektoracie ZUS przy ul. Lipiec Reymontowskich 11 w Łodzi od środy 26 sierpnia br. jest zamknięta do odwołania. U jednego z pracowników potwierdzono zakażenie koronawirusem.

Od 26 sierpnia do odwołania – w związku z obecną sytuacją epidemiczną – nie ma bezpośredniej obsługi klientów w II Inspektoracie ZUS w Łodzi.

-Osoba, u której stwierdzono zakażenie koronawirusem, miała kontakty z klientami, ale zawsze w zabezpieczeniu czyli za ścianką pleksi, w maseczce lub w przyłbicy.Nie wiemy jeszcze, czy i ilu pracowników zostanie poddanych kwarantannie. Jesteśmy w kontakcie z Sanepidem. Podjęliśmy działania profilaktyczne, wytypowaliśmy osoby, które miały najczęstszy kontakt z zakażonym pracownikiem i te osoby świadczą obecnie pracę zdalną. Sala obsługi klientów, ciągi komunikacyjne i pomieszczenia socjalne zostaną zdezynfekowane poprzez zamgławianie oraz mycie powierzchni dotykowych - mówi Monika Kiełczyńska, rzeczniczka ZUS

Sytuacja na pewno wzbudzi w interesantach, którzy ostatnio załatwiali swoje sprawy w bałuckim oddziale ZUS wiele obaw i podstawowe pytanie - co powinni zrobić?

-Sanepid nie zalecił nam poszukiwań klientów, ponieważ w czasie obsługi zachowane były wszystkie wymagane środki ostrożności. Pozostajemy jednak w stałym kontakcie i będziemy się stosować do wszelkich zaleceń inspektora sanitarnego - zapewnia Monika Kiełczyńska

Poza salą obsługi klienta - gmach ZUS na Bałutach - funkcjonuje. Wnioski oraz dokumenty będzie można złożyć bez osobistego kontaktu z pracownikiem do specjalnej skrzynki „Skrzynka na dokumenty”. Bezpośrednia obsługa klientów na terenie miasta prowadzona jest w I oddziale ZUS w Łodzi na ul. Zamenhofa 2 oraz w Inspektoracie ZUS przy ul. Łęczyckiej 70 A, podlegającym pod II oddział w Łodzi. Osoby mieszkające na Bałutach, mogą też skorzystać z bezpośredniej obsługi klientów prowadzonej przez ZUS w Inspektoracie w Zgierzu przy ul. Chopina 5 (sprawy dochodowe i zasiłkowe) Długa 43 (sprawy emerytalno-rentowe).
Załatwianie spraw w ZUS bez wychodzenia z domu odbywa się przez elektroniczny portal Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS. Konto na portalu PUE ZUS można założyć przez internet – za pomocą Profilu Zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

Przypominamy też, że można się z ZUS skontaktować telefonicznie, korzystając z infolinii pod numerem 22 560 16 00. Infolinia dostępna jest w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto