Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejne zapewnienia, że linia 46 i 43 będzie. Brak konkretów

Anna Wójcik
Anna Wójcik
Zmieni się przewoźnik, będziemy jeździć na jednym bilecie - o ...
Zmieni się przewoźnik, będziemy jeździć na jednym bilecie - o ... Emila Białecka
Zmieni się przewoźnik, będziemy jeździć na jednym bilecie - o tym już słyszeliśmy. Ale to, że pracownicy linii 43 i 46 mogą pracować dla MPK jest nowością. Nadal nie wiemy, jaki będzie udział poszczególnych gmin w finansowaniu tramwajów.

Koniec "46" to likwidacja jednej z najdłuższych linii tramwajowych w Europie

Dziś (6 lipca) odbyło się kolejne spotkanie z władzami miasta, by zaprezentować kolejne plany w sprawie linii 43 i 46. Władze podtrzymują zapewnienia, że połączenia podmiejskie nie znikną. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądała współpraca z poszczególnymi gminami, a co za tym idzie, nadal nie wiemy, ile będą kosztować bilety i jak często będą kursować tramwaje. - Rozmawiamy z ościennymi gminami - informuje Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi.

Po raz kolejny wspomniano o zmianie przewoźnika. Dotychczas tramwaje linii 43 i 46 były obsługiwany przez Tramwaje Podmiejskie i Międzygminną Komunikacje Tramwajową. Teraz wszystko ma przejść w ręce MPK Łódź.

W tej chwili miasto musi opłacać wszystkie spółki, które i tak w połowie przewożą na terenie miasta. Spółki także nie płacą za utrzymanie torów czy też usunięcie awarii, zaznaczył Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi. Nowe rozwiązanie ma przynieść miastu oszczędności?

- Naszym zamierzeniem nie jest usunięcie tramwajów z Ozorkowa, Zgierza czy gmin ościennych - uspakaja po raz kolejny wiceprezydent Arkadiusz Banaszek. - Chcemy zaproponować zupełnie inną jakość obsługi komunikacji - dodaje Cieślak.

Po raz kolejny też powtórzono, że pasażerowie dzięki takim zmianom, będą mogli jeździć na jednym bilecie. - Chcemy, żeby na jednym bilecie pasażer dojechał z Ozorkowa do Łodzi, tak samo z Lutomierska, z Konstantynowa czy innych miast - wyjaśnia Banaszek.

Za to po raz pierwszy władze miasta pomyślały, a przynajmniej wspomniały o pracownikach obsługujących linię 43 i 46. - Związki zawodowe zaczęły się pytać o to, co z nimi będzie - przytacza Marek Cieślak. - Jeśli właściciele się zdecydują na nowe zasady współpracy, to pracownicy dotychczasowych przewoźników będą mogli pracować, ale dla MPK - wyjaśnia Cieślak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto