Budowę wschodniego wiaduktu nad ulicą Bandurskiego przerwano pod koniec lat 90. Nie ułożono tam torów, więc pociągi nigdy po nim nie jeździły. Spowodowało to ograniczoną przepustowość stacji Łódź Kaliska. W kierunku południowym pociągi mogą jeździć tylko jednym torem. Modernizacja wschodniego wiaduktu pozwoli upłynnić ruch, zwłaszcza gdy na dworcu Łódź Kaliska zwiększy się liczba pociągów po otwarciu tunelu średnicowego.
O konieczności modernizacji wiaduktu wschodniego mówi się od pięciu lat, gdy marszałek woj. łódzkiego wpisał to zadanie na listę 13 priorytetowych inwestycji kolejowych w Łódzkiem. Później zlecił opracowanie dokumentacji na dokończenie budowy wiaduktu. Kosztowało to pół miliona złotych. W kwietniu tego roku Zarząd Województwa Łódzkiego podjął uchwałę wzywającą PKP PLK do rozpoczęcia procedury zmierzającej do modernizacji wiaduktu wschodniego.
Kolej w sierpniu rozpisała przetarg, ale nie tylko na wiadukt, ale również modernizację linii kolejowej na odcinku Łódź Kaliska - Zgierz - Kutno. Przebudowana zostanie również stacja. Zmodernizowane zostaną perony 4 i 5, a peron 6 będzie zlikwidowany. W planie jest budowa ciągów pieszych do tych peronów. Same perony mają być podwyższone, aby ułatwić podróżnym wsiadanie do pociągów. Perony mają mieć długość 300 metrów, a po zakończeniu prac pociągi będą mogły jechać po wiadukcie i nowych torach z prędkością 100 km/h. W planach jest uruchomienie tunelu łączącego dworzec autobusowy z kolejowym. Termin realizacji inwestycji został określony na 44 miesiące od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?