Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kodeks reklamowy w Łodzi. Do piątku mają zostać zdjęte pierwsze reklamy wielkoformatowe

Amag, (opr. ŁC)
Właściciel kamienicy przy ul. Piotrkowskiej 146 otrzymał w ubiegłym roku nakaz usunięcia z niej reklam wielkoformatowych
Właściciel kamienicy przy ul. Piotrkowskiej 146 otrzymał w ubiegłym roku nakaz usunięcia z niej reklam wielkoformatowych Fot. Grzegorz Gałasiński
Park Kulturowy w Łodzi. Do piątku, 29 lipca, z budynków na ulicy Piotrkowskiej oraz jej przylegających powinny zniknąć wielkoformatowe reklamy. Za niedostosowanie się do zasad obejmujących ten obszar, grozi do 500 zł mandatu.

Ulica Piotrkowska w Łodzi oraz ulice, które do niej przylegają stanowią Park Kulturowy. Zgodnie z zasadami umieszczania reklam, do piątku 29 lipca z kamienic na tym obszarze muszą zniknąć banery reklamowe i billboardy. Straż miejska będzie egzekwować przestrzeganie przepisów. Karą za ich zignorowanie będzie mandat w wysokości do 500 zł.

Park Kulturowy to reprezentacyjny odcinek ulicy Piotrkowskiej między placem Wolności aleją Mickiewicza oraz sąsiadujące z nią odcinku: ul. Kościuszki, Zachodniej, Mickiewicza, Piłsudskiego, Sienkiewicza, Narutowicza, Wschodniej, Ogrodowej i Północnej.

Trwa inwentaryzacja niedozwolonych reklam. Do tej pory zespół ds. Parku Kulturowego zakwalifikował do tej grupy 70 reklam. Do połowy właścicieli nieruchomości, na których te reklamy są umieszczone, wysłano nakazy ich usunięcia. Prawdopodobnie w poniedziałek rozpoczną się kontrole straży miejskiej.- mówiła Aleksandra Hac z z biura prasowego magistratu.

Uporządkowanie reklam w mieście rozpocznie się od Parku Kulturowego, jednak gdy w życie wejdzie kodeks reklamowy, banery i billboardy znikną także z terenów zielonych, blokowisk i obszarów przemysłowych.

Następnym krokiem będzie usunięcie budek, czyli kiosków, pawilonów i wszystkich innych budynków wolnostojących:

Do 29 stycznia 2017 r. usunięte będą musiały zostać kioski, pawilony, budki na parkingach. Przedsiębiorców, którzy mają takie obiekty, będziemy informować o potrzebie zmiany w najbliższych miesiącach - mówiła Aleksandra Sztuka z zespołu ds. parku kulturowego w Biurze Miejskiego Konserwatora Zabytków.

Kodeks ma zostać uchwalony jesienią.

Regulamin Parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej

Czytaj całość, źródło: Łódzki kodeks reklamowy. Z ulicy Piotrkowskiej mają zniknąć wieloformatowe reklamy

Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem. Przegląd wydarzeń 18-24 lipca 2016 roku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto