Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Junior Media 2012. Z wizytą u szczęśliwego słonia. Dzień drugi

Redakcja
Wbrew powszechnej opinii słoń z opuszczoną trąbą jest symbolem pomyślności. Taki właśnie wizerunek widnieje w logo firmy Caparol, którą 28 sierpnia odwiedziła grupa gimnazjalistów, biorąca udział w drugiej edycji letniej szkoły Junior Media. Dyrektor zakładu w Żłobnicy, Henryk Sikora oprowadzał młodych adeptów dziennikarstwa po halach produkcyjnych i administracji.

Firma Caparol jest częścią koncernu niemieckiego z główną siedzibą we Frankfurcie. Została założona w 1895 roku, a w Polscie funkcjonuje od 6 lat. Zakład zajmuje się produkcją materiałów budowlanych, m.in. klei do ociepleń, tynków elewacyjnych itp. Wydajność produkcyjna tynku mokrego wynosi 25 tysięcy ton, a suchego 60 tysięcy ton. Caparol jest trzecim co do wielkości koncernem budowlanym w Europie. Ma swoje fabryki w Europie,Azji i Ameryce.

Caparol należy do programu E.L.F. ,czyli organizaji skupiającej producentów wykorzystujących surowce trzydzieści razy bardziej przyjazne dla środowiska niż inne produkty dostepne aktualnie na rynku. Wszystkie materiały budowlane produkowane są na bazie wodnej, co równoznaczne jest z tym, że są ekologiczne.

W zakładzie pracuje niewiele osób, ponieważ większość pracy wykonują maszyny. Ciekawostką jest to, że pracownicy zajmujący kierownicze stanowiska aby kontaktować się z przedstawicielami zagranicznych fabryk operują biegle kilkoma językami obcymi, w tym głównie niemieckim.

W gabinecie dyrektora stoi wiele pucharów świadczących o sukcesach pracowników w grach zespołowych: halowej piłce nożnej i siatkówce na zawodach rozgrywanych między zawodnikami reprezentującymi wszystkie fabryki należące do koncernu Caparol.W ubiegłym roku rywalizacja odbywała się na terenie Białorusi, zaś w bieżącym na Łotwie.
Miliony kolorów, które oferuje firma Caparol niewątpliwie ubarwią nam życie.

Redakcja gazetki szkolnej ,,Z budy” z Prywatnego Gimnazjum w Opocznie
Anna Stróżak
Zuzanna Goska
Karolina Kocemba
Arkadiusz Fornal

Partnerem Letniej Szkoły Junior Media jest Solpark Kleszczów sp. z o.o.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Junior Media 2012. Z wizytą u szczęśliwego słonia. Dzień drugi - Łódź Nasze Miasto

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto