Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jaka jest przyszłość tramwajów linii 46 z Łodzi do Ozorkowa

Marcin Bereszczyński, (opr. dem)
Grzegorz Gałasiński
Zarząd Dróg i Transportu zażądał 2,5 mln zł za utrzymanie linii tramwajowej z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. Jeśli samorządy gmin oraz miast Zgierza i Ozorkowa pieniędzy nie zapłacą, to ZDiT zmniejszy ilość kursów linii nr 46 i wprowadzi ograniczenie prędkości do 20 km/h. Przeciwko decyzji ZDiT protestuje Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim

Adam Rembak, przedstawiciel stowarzyszenia uważa, że mniej kursów i powolna jazda spowodują zmniejszenie liczby pasażerów. Wtedy władze Łodzi będą miały pretekst do jej likwidacji.

ZDiT przedstawił samorządom wykaz, w którym są zapisy o konieczności wymiany pękniętych szyn, likwidacji zapadnięć, wymiany zwrotnic i wielu ważnych elementów infrastruktury na trasie z Łodzi do Ozorkowa. ZDiT wycenił prace na 2,5 mln.

Według stowarzyszenia wykaz jest fikcją. Adam Rembak jest zdziwiony żądaniem pieniędzy od gmin na bieżące utrzymanie linii, bo strona łódzka zobowiązała się do konserwacji i naprawy torów i sieci.

Zdaniem ZDiT wycena najpilniejszych prac wykracza poza zakres bieżącego utrzymania. Kwalifikuje się do prac remontowych, które powinny być wykonane przez właściciela, czyli samorządy. Agnieszka Lubiatowska, rzeczniczka ZDiT mówi, że w momencie przejęcia infrastruktury MPK wykonało pomiary stanu torowisk. Wskazywały na potrzebę przeprowadzenia tych wszystkich prac.

Niepewny los tramwajów z Łodzi do Ozorkowa

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto