Jak zainwestować w SEO, aby nie stracić?

Materiał informacyjny Lumo
Prowadzenie biznesu w sieci wymaga inwestycji, aby pokazać stronę klientom oraz skutecznie rywalizować z konkurencją. SEO jest jedną z takich inwestycji, ale tylko wtedy, gdy jest efektywne. Powierzone amatorom staje się wyłącznie kosztem. Jak zatem wybrać profesjonalną agencję SEO?

W SEO nie ma szybko i łatwo

Niestety, ale przeglądając oferty pozycjonerów w Google, trafiasz często na „magów SEO”. Zachwalają oni swoje efekty pozycjonowania, które są rzekomo widoczne już po kilku dniach. Nie daj się zwieść takim ofertom. Jeśli Twój biznes nie potrzebuje pozycjonowania, mogą Ci tego nie powiedzieć i zgarną kasę, a Ty nic nie zyskasz. Poza tym, gdy naprawdę potrzebujesz profesjonalnego SEO, są to najczęściej tanie propozycje. Do tego obejmują niszowe i mało popularne słowa kluczowe, które łatwo pozycjonować.

Na proces pozycjonowania stron składa się wiele etapów i analiz


Szybko uzyskasz efekt w postaci wysokich miejsc w Google. Twoja strona zacznie generować wyższy ruch, a pozycjoner przedstawi Ci tabelę. Znajdziesz w niej oszałamiający wynik na określone słowa kluczowe: TOP 3, TOP 10. Tylko tu pojawia się problem. Pozycjonowane frazy niekoniecznie oddają Twój biznes. Są rzadko wpisywane lub osoby je wpisujące wcale nie mają intencji zakupowych. Ruch się zwiększył, pozycje są wyższe, ale nadal nikt nie kupuje.

Dowiedz się więcej na czym polega pozycjonowanie stron w Łodzi: lumo.pl/oferta/pozycjonowanie/lodz/

Dzieje się tak, gdyż profesjonalne pozycjonowanie stron to proces. Trwa on od kilku miesięcy do nawet kilku lat. Wymaga wielu analiz, działań SEO, raportów, reakcji na trendy rynkowe lub na zmiany algorytmów Google. Nie daj się podejść i nabrać na szybkie efekty. Sprawdź, jak znaleźć agencje oferujące profesjonalne pozycjonowanie sklepów czy pozycjonowanie lokalne.

Sprawdź opinie na temat agencji SEO

Przede wszystkim sprawdź opinie zamieszczone w Internecie. Wybierz agencję i przeanalizuj komentarze użytkowników dostępne pod wizytówką Google. Są to wypowiedzi, w które firma opiniowana nie może ingerować. Zatem są one wiarygodne i merytoryczne. Skorzystaj też z komentarzy na profilach w mediach społecznościowych lub na stronach firmowych. Jest to skarbnica wiedzy, która poleci lub odradzi Ci współpracę z danym pozycjonerem/agencją.

Do tego z obszerniejszych wypowiedzi dowiesz się często, jak działa dana agencja. Sprawdzisz, czy jest skuteczna w pozycjonowaniu stron lub pozycjonowaniu sklepów. Dowiesz się, jak realizuje swoje działania oraz jak komunikuje się ze swoimi klientami. Są to bardzo ważne czynniki, które świadczą o profesjonalnym albo amatorskim poziomie świadczenia usług.

Co dostajesz w ramach usługi?

Wiesz, czego unikać i jak zweryfikować firmę SEO. Teraz dowiesz się, co oferują profesjonaliści. Przede wszystkim agencja marketingu internetowego przeprowadzi audyt dotyczący Twojej strony internetowej. Zweryfikuje kod źródłowy, content – treści, szybkość ładowania się witryny, frazy kluczowe oraz inne czynniki mające wpływ na ranking i ruch.

Specjaliści będą chcieli rozmawiać z Tobą – poznać Twój biznes. Zapytają o specyfikę branży, konkurencję, cele, jakie chcesz osiągnąć. Na tej bazie opracują strategię, którą zrealizują w czasie od kilku miesięcy do kilku lat (zależnie od wielkości firmy, branży, siły konkurencji).

Następnie wprowadzą działania SEO i zalecą wdrożenie rekomendacji. W skład tych czynności wchodzą:

  • optymalizacja strony względem wytycznych wyszukiwarki Google,
  • wprowadzenie fraz kluczowych idealnie pasujących do Twojego biznesu – tematyczne, dobrane do intencji użytkowników zainteresowanych Twoją ofertą i gwarantujące konwersję (zakup, zamówienie, pobranie),
  • artykuły sponsorowane promujące Twoją firmę,
  • linki sponsorowane kierujące ruch na Twoją stronę ze znanych portali,
  • na życzenie reklamy Google Ads oraz reklamy Facebook Ads,
  • cykliczne np.: comiesięczne raporty przedstawiające wykonane prace na Twojej stronie i ich efekty.

Tak realizowany proces pozycjonowania przynosi owoce w postaci większego ruchu, wyższych pozycji w wyszukiwarce Google, ale także większą sprzedaż. Do tego buduje świadomość marki, przywiązanie do niej klientów oraz jej większą rozpoznawalność.

Poznaj wszystkie etapy procesu pozycjonowania stron: lumo.pl/blog/pozycjonowanie-stron/

Określ swoje cele biznesowe i porozmawiaj o pozycjonowaniu

Zapoznanie się z ofertą pozycjonowania stron WWW to nie wszystko, co możesz zrobić. W celu wybrania najlepszej agencji porozmawiaj z jej przedstawicielem. Wypełnij np.: formularz kontaktowy na stronie i wykorzystaj bezpłatną konsultację SEO. W jakim celu?

Nie każdy biznes wymaga pozycjonowania stron. Są branże czy rodzaje usług, które nie potrzebują pozycjonowania stron np.: gdy Twoje produkty są mało znane, niszowe czy zorientowane na klienta biznesowego. W takich wypadkach pozycjonowanie stron lub pozycjonowanie sklepów internetowych jest pozbawione sensu i może nie przynieść efektu jakiego oczekujesz. Mało kto wyszukuje w sieci wskazane wyżej towary lub usługi.

Jeśli nie potrzebujesz SEO, to świetną rekomendacją ze strony agencji są kampanie Google Ads czy kampanie Facebook Ads. Specjalista doradzi Ci ich najlepszą formę, a Ty samodzielnie ustalasz budżet reklamowy, czas emisji oraz długość kampanii. Jeśli jednak pozycjonowanie stron jest konieczne dla Twojej firmy, to dowiesz się od eksperta jakiej formy reklamy potrzebujesz lub ile kosztuje pozycjonowanie dla Twojej strony.

Małe podsumowanie

Jak widzisz, pozycjonowanie stron nie jest proste. Wymaga długiego procesu i fachowego doradztwa. Nie dostaniesz fachowej porady i usługi od kogoś, kto „chce zgarnąć Twoje pieniądze”. Dlatego sprawdzaj opinie, ofertę, sposób działania agencji oraz rozmawiaj z ich przedstawicielami – poznaj ich. Wtedy SEO będzie dla Ciebie inwestycją, która zwróci Ci się wielokrotnie, a nie kosztem.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Inwestycja w pozycjonowanie. Dlaczego warto promować firmę w Google?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto