Jakub Tarka, prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów, który wziął zabytek pod opiekę powiedział Expressowi Ilustrowanemu: - Pojazd dotarł do Łodzi w 1990 r. z Bielefeld w Niemczech. Od początku był związany z zajezdnią na Brusie, dopiero w ostatnich dwóch latach przydzielono go do zajezdni przy ul. Telefonicznej.
Helmut woził pasażerów na linii podmiejskiej 43 do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Jest sprawny techniczne, ale mocno wyeksploatowany. Wielokrotnie brał udział w kolizjach, raz wybuchł w nim pożar. Od czasu, gdy trafił do Polski, nie przechodził żadnego poważniejszego remontu.
Helmut, który trafił na Brus, to jeden z pierwszych niemieckich wagonów sprowadzonych do Polski. Łódzcy miłośnicy tramwajów chcą go wyremontować i doprowadzić do oryginalnego stanu. Pozostałe wagony z pierwszej dostawy z Niemiec zostały już zezłomowane.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?