Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gatta ze Zduńskiej Woli szuka nowych klientów. Jak radzi sobie firma w naprawie?

Agnieszka Olejniczak
Agnieszka Olejniczak
Agnieszka Olejniczak
Gatta ze Zduńskiej Woli szuka nowych klientów. Wyroby firmy już nie tylko w sklepach firmowych w galeriach handlowych, ale też na półkach sieci Rossmann, Biedronka i Netto. Spółka przechodzi restrukturyzację, a zarządca ma doprowadzić do naprawy finansów firmy, która ucierpiała podczas pandemii koronawirusa.

Gatta w sieci Rossmann, Biedronka i Netto

Gatta ze Zduńskiej Woli, która od stycznia tego roku poddane jest postępowaniu naprawczemu, szuka nowych odbiorców i rozpoczyna nowe projekty, by poprawić swoją sytuację. Ta najbardziej ucierpiała przez zamknięcie galerii handlowych, w których spółka prowadziła większość swojej sprzedaży w salonach firmowych. Teraz większy nacisk położy na sklepy sieciowe. Gatta weszła we współpracę z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto.

Jak informuje spółka, rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach, nowością jest poszerzona rozmiarówka uwzględniająca zmieniające się sylwetki kobiet o nazwie Plus. Gatta prowadziła też akcję promocyjną w sklepach Netto, zaplanowana jest także kolejna jesienna promocja w Biedronce. Tym razem poszerzona o bieliznę korygującą i rajstopy korygujące.

- Kolejne kooperacje potwierdzają, jak dynamicznie i w wielu obszarach rozwija się Gatta. Proces restrukturyzacji daje szanse na wypracowanie nowych kanałów sprzedaży i pozyskanie kolejnych dostawców, nie tylko w zakresie surowców, ale też towarów handlowych. Bardzo dokładnie analizujemy procesy wewnętrzne i nadal szukamy kolejnych partnerów, zarówno po stronie zakupowej, jak i sprzedażowej. W wyniku pandemii i sytuacji, którą wywołały obostrzenia, dokonaliśmy dokładnego przeglądu strategii handlowej i efektywności produkcji, dzięki czemu możemy budować nowe przewagi konkurencyjne” – mówi Małgorzata Barton, marketing manager Gatta.

Gatta stara się także wpisać w najnowsze trendy, czyli ekologię. W tej sferze kontynuuje trend EKO, zapoczątkowany kilka lat temu rajstopami BIO-ECO, wykonanymi z przędzy pozyskanej z celulozy roślinnej, czyli rącznika górskiego, która była odpadem przy produkcji min oleju rycynowego.

Gatta chce być pierwszą firma pończosznicza w Polsce, która zdobędzie certyfikat OEKO-TEX na wyroby gotowe. Obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty Gatta nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej Gatta wprowadzić ma rajstopy z certyfikatem OEKO-TEX.

Ponadto Gatta rozpoczęła proces międzynarodowego certyfikatu GRS czyli Global Recycled Standard – certyfikat dostają produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS, zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.

Gatta w zarządzie naprawczym

Jak informują władze spółki, Gatta sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. A to właśnie straty spowodowane niekorzystnymi umowami i koniecznością ponoszenia kosztów podczas lockdownu przyczyniły się do kłopotów firmy.

Jak zapewnia zarządca, wszystkie oszczędności na umowach z galeriami są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy.

- Negocjacje z galeriami handlowymi były ważnym elementem pozwalającym na uporządkowanie kanału sprzedaży. Bardzo budujący jest fakt, że większość partnerów podeszła do rozmów wyjątkowo konstruktywni, co pozwoliło podpisać nowe, długoterminowe umowy korzystne dla obu stron. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma centrami handlowymi i mamy nadzieję, że zakończą się one równie pozytywnie. Otwartość i dobra wola wynajmujących jest kluczowa dla dalszego rozwoju sprzedaży w tym kanale – twierdzi dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR S.A.

Gatta za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl w styczniu i lutym 2021 zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Ferax od stycznia w naprawie

Ferax, czyli właściciel marki Gatta i Wola od stycznia jest objęty postępowaniem naprawczym. Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia Wydział Gospodarczy dla Spraw Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, jak informuje 13 stycznia zezwolił na rozpoczęcie postępowania sanacyjnego. Wyznaczył zarządcę, jakim został Patryk Filipiak z Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja S.A. z siedzibą w Warszawie.

Sanacja, czyli uzdrowienie firmy, to proces, w którym przedsiębiorstwo i jego zarząd zachowują swoje uprawnienia. Nie dochodzi do wyprzedaży majątku i likwidacji firmy, ale jest ona restrukturyzowana i w tym czasie zyskuje ochronę przed wierzycielami. Inaczej niż w postępowaniu upadłościowym, nie mogą dochodzić swoich roszczeń na drodze egzekucji.

Zarząd Feraksu wystąpienie do sądu o rozpoczęcie postępowania naprawczego tłumaczył analizą sytuacji.

Ferax jest jednym z ostatnich dużych producentów wyrobów odzieżowych, który większość swojej produkcji realizuje we własnych zakładach w Polsce. W Zduńskiej Woli, gdzie pracuje ponad 1400 osób. Ferax to trzy fabryki w Zduńskiej Woli: przy ul Szadkowskiej i Ceramicznej oraz przy Długiej. Firma produkuje wyroby pończosznicze i skarpety pod marką Gatta i Wola. Gatta prowadzi sprzedaż przez sieć 125 sklepów, z których 33 są prowadzone w ramach franczyzy. Poza rajstopami i bielizną w ofercie sklepów są też sukienki, spódniczki, bluzki, body, swetry, bluzy, spodnie, legginsy, bielizna tradycyjna i bezszwowa.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Gatta ze Zduńskiej Woli szuka nowych klientów. Jak radzi sobie firma w naprawie? - Zduńska Wola Nasze Miasto

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto