10 kilometrów dróg rowerowych w budowie. Łódź coraz bardziej przyjazna rowerzystom?
Przedstawiciele Fundacji Fenomen przedstawili swój punkt widzenia 9 stycznia na posiedzeniu Komisji ds. Transportu Zbiorowego. Według nich dane zaprezentowane 8 stycznia przez przedstawicieli UMŁ są zbyt optymistyczne.
Według danych Fundacji, przez ostatnie trzy lata miasto zbudowało nie 22, a 14 kilometrów dróg rowerowych. Miejscy urzędnicy wliczyli bowiem drogi, które już istniały i te wybudowane przez prywatnych przedsiębiorców. Co ciekawe, według Fundacji Fenomen, ZDiT zaniżył statystyki dotyczące liczby projektowanych dróg z opracowaną już dokumentacją. Wynosi ona 36, a nie 26 kilometrów, jak podaje Zarząd Dróg i Transportu.
Przedstawiciele Fenomenu ocenili też stopień realizacji postulatów zawartych w Karcie Brukselskiej, którą Łódź podpisała w 2011 roku. - Tak naprawdę w tym dokumencie nie chodzi o to, żeby 15% mieszkańców przesadzić na rowery, ale za pomocą spójnej strategii ograniczyć hałas i sprawić, by Łódź była zdrowym miastem - mówiła Katarzyna Mikołajczyk z Fundacji Fenomen. - Tymczasem nie wiemy nawet, ilu mamy rowerzystów, bo nikt ich nie liczy.
Fundacja wskazuje też, że władze miasta nie badają potrzeb rowerzystów - Nikt nie pyta, co skłoniłoby do wybrania rowerów tych, którzy dziś z nich nie korzystają - czytamy w komunikacie prasowym. Fenomen zarzuca też władzom miasta, że zaniedbuje kwestię edukacji na temat przepisów ruchu drogowego, a polityka rowerowa UMŁ przypomina taniec: "krok do przodu, krok do tyłu, może jakiś podskok (na krawężniku)".
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?