Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Finał kampanii promocyjnej Łódź Miasto Festiwali

Marta Roszkowska
Marta Roszkowska
Dzisiejszy poranek w Łódzkim Domu Kultury upłynął na podsumowaniu jednej z akcji promującej Łódź jako pretendenta do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

„Łódź Miasto Festiwali” to hasło, które przyświecało wakacyjnej promocji naszego miasta. Akcja prowadzona była podczas trzech polskich plenerowych festiwali: Open Air Festiwal w Gdyni (4-6 lipca), Mazury Hip-Hop Festiwal w Giżycku (1-2 sierpnia) oraz Coke Live Music Festiwal w Krakowie (22-23 sierpnia). Cała kampania miała na celu budowanie dobrego wizerunku Łodzi, zarówno wśród uczestników ww. imprez muzycznych, jak i wśród samych mieszkańców naszego miasta.

Inauguracja przedsięwzięcia miała miejsce 3 lipca br., w Pasażu Schillera. Zaprezentowano wówczas wizualizację zagospodarowania przestrzeni całej akcji.

Kampanię prowadzono w obrębie dwóch połączonych namiotów o łącznej powierzchni 50 m². Stoisko zaopatrzone było m.in. we flippery promujące pięć najsłynniejszych łódzkich festiwali: Camerimage, Explorers Festival, FotoFestiwal, Międzynarodowy Festiwal Komiksu oraz Festiwal Dialogu Czterech Kultur. Osoby grające na owych automatach wygrały łącznie kilkadziesiąt specjalnych zaproszeń na ww. imprezy. Z kolei osoby, które sfotografowały się z Kapitanem Kulturą i jako pierwsze o określonej godzinie rozpoznały siebie na zdjęciu, otrzymały specjalny pakiet turystyczny od Miasta Łodzi, czyli weekendowy pobyt dla dwóch osób w naszym mieście, połączony ze zwiedzaniem i uczestnictwem w ciekawym kulturalnym wydarzeniu. Ponadto, podczas akcji rozdano dziesiątki tysięcy materiałów promujących nasze miasto: ulotki, komiksy, smycze, długopisy itp. Każdego dnia setki osób przeglądało książki o Łodzi, oglądało filmy reklamujące Łódź i jej festiwale, rozmawiało z hostessami przeszkolonymi w celu udzielania informacji na temat kulturalnej oferty byłej stolicy włókiennictwa lub relaksowało się na wygodnych pufach z logotypem Łodzi jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Podczas trzech imprez muzycznych promowaliśmy miasto wśród ludzi, którzy często bywają na festiwalach, mają wykształcony gust i mechanizm oceny jakości proponowanych im atrakcji, dysponują funduszami pozwalającymi na aktywny i swobodny wybór oferty kulturalnej i rozrywkowej – powiedział Adam Radoń, koordynator akcji. O tym, że łódzkie stoisko promocyjne cieszyło się dużym powodzeniem, a flippery były oblegane przez tysiące ludzi świadczyć może fakt, że po każdym festiwalu maszyny trzeba było poddać serwisowaniu – dodaje.

W promocję Łodzi zostali także zaangażowani mieszkańcy miasta, dla których przygotowano specjalne magnesy z logo Łódź ESK 2016. Każdy, kto zaopatrzył się w taki gadżet, mógł go przyczepić do swojego samochodu i w ten sposób promować Łódź. Promocyjne magnesy cieszyły się tak dużym zainteresowaniem, że aktualnie nie można ich dostać, ale jest przewidziana produkcja kolejnych.

Organizatorzy kampanii podsumowali działania swojej grupy jako udane, efektywne i uwieńczone sukcesem. W planach mają kolejne akcje, które podobnie jak „Łódź Miasto Festiwali” ma wspomóc Urząd Miasta Łodzi.




**

Informacje o Konkursach MMŁódź!!!!


Od redakcji: Przypominamy, że każdy z Was może zostać dziennikarzem obywatelskim serwisu MM Moje Miasto! Zachęcamy Was do zamieszczania artykułów oraz nadsyłania zdjęć z ciekawych wydarzeń i imprez. Piszcie też o tym, co Wam się podoba, a co Wam przeszkadza w naszym mieście. Spróbujcie swych sił w roli reporterów obywatelskich eMeMki! Pokażcie innym to, co dzieje się wokół Was. Pokażcie, czym żyje Miasto.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto