Etap wylewania betonowego stropu rozpoczął się w maju tego roku. Jeszcze na początku lipca wypełnione były zaledwie 4 kwadraty o bokach 25 na 25 metrów. Obecnie zalano betonem już 27 z 48 działek. - Przewidujemy, że prace na tym etapie zakończą się jesienią, najprawdopodobniej pod koniec października. - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik prasowy wykonawcy.
Całkowita powierzchnia powstającego stropu będzie równa ośmiu pełnowymiarowym boiskom piłkarskim. 65 tysięcy metrów kwadratowych nie zostanie jednak w całości przykryte betonem. Niezbędne będzie pozostawienie otworów, przez które zostanie wybrana ziemia spod betonowego stropu przyszłego dworca.
Rozpoczęły się także przygotowania do budowy tunelu łączącego przyszły Dworzec Fabryczny ze stacją Łódź Widzew. Trwa porządkowanie terenu na tym odcinku. W 2014 roku rozpocznie się też budowa ulic Nowowęglowej i Nowotargowej.
Zgodnie z umową nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być gotowy do końca lutego 2015 roku, a stacja Łódź Widzew - do końca 2014 roku. Łączna wartość inwestycji to 1,7 mld złotych.
Zobacz też:
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?