Tunel od strony ul. Niciarnianej do wiaduktu na ul. Kopcińskiego został ukończony. Podobnie tunel od dworca do ul. Tramwajowej. Po środku znajduje się jednak odcinek, z którego należy wydobyć ziemię, aby połączyć obie części tunelu.
Aby to zrobić konieczne jest zbudowanie nowych fundamentów pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. Pozwoli to na odcięcie pali obecnie podtrzymujących wiadukt. Jest to konieczne do stworzenia tunelu. Dopiero po odcięciu podpór, możliwe będzie wydobycie ziemi i dokończenie budowy tunelu między kolejowego między dworcem a Widzewem.
Z powodu robót budowlanych konieczne będą ograniczenia ruchu na ul. Kopcińskiego.
Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT informuje: „Wiosną będą zawężenia jezdni na wiadukcie. Będziemy robić wszystko, by utrudnienia były jak najmniej uciążliwe. Dlatego zawężenia jezdni wprowadzane będą najczęściej w weekendy”.
W tunelu od Niciarnianej do dworca (2km) znajdą się cztery tory. Przy dworcu Łódź Fabryczna rozdzielą się do ośmiu torów przy czterech peronach.
W tunelu od Niciarnianej do Kopcińskiego rozpoczyna się układanie elementów nawierzchni torowiska. Niedługo będzie można kłaść szyny.
Zgodnie z planami, pierwsze pociągi dojadą na dworzec Łódź Fabryczna pod koniec 2015 roku.
Czytaj więcej: Dworzec Łódź Fabryczna. Rozpoczną budowę tunelu pod wiaduktem na Kopcińskiego [ZDJĘCIA+FILM]
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?