3 z 8
Poprzednie
Następne
Drugi tunel pod Łodzią dla kolei dużych prędkości połączy dworzec Łódź Fabryczna z Centralnym Portem Komunikacyjnym 14.09.2020
Jak podkreśla Majszyk dworzec Łódź Fabryczna jest dostosowany do obsługi drugiego tunelu i dzięki niemu lepiej wykorzystane będą jego możliwości. Pomysł nie jest zupełnie nowy. Opiera się na przygotowanej przez PKP PLK koncepcji tzw. igreka, czyli szybkiej linii łączącej Warszawę, Łódź oraz Poznań i Wrocław. Prace nad igrekiem zawieszone zostały w 2012 r., ale powstała część dokumentacji, którą chce wykorzystać i zaktualizować PLK. - To będzie oszczędność czasu i pieniędzy - podkreśla Konrad Majszyk. - Ostatnie wypowiedzi przedstawicieli PKP PLK wskazują, że nasza współpraca idzie w dobrym kierunku i że jesteśmy coraz bliżej podpisania porozumienia w tej sprawie - dodaje.CZYTAJ DALEJ >>>>