Drugi tunel pod Łodzią dla kolei dużych prędkości połączy dworzec Łódź Fabryczna z Centralnym Portem Komunikacyjnym 14.09.2020
Konrad Majszyk, rzecznik prasowy CPK wyjaśnia, że oba tunele służyć będą innym pociągom. Budowany obecnie tunel, zwany "łódzkim metrem" będzie służył bardziej ruchowi lokalnemu, a na jego trasie znajdą się dodatkowe przystanki. Nowy tunel, z jedną stacją Łódź Fabryczna przyspieszy przejazd. - Tunel dalekobieżny CPK jest potrzebny z trzech powodów - wyjaśnia Konrad Majszyk. - Po pierwsze, dla separacji ruchu aglomeracyjnego i regionalnego od dalekobieżnego, czyli dla wygody pasażerów. Po drugie dla zapewnienie atrakcyjnych czasów przejazdu. Po trzecie, dla zapewnienia standardu kolei dużych prędkości - wylicza. Co to oznacza? Że po wybudowaniu tunelu czas przejazdu z Łodzi Fabrycznej do Warszawy wyniesie 45 minut, z Wrocławia do Warszawy 1 godz. 55 minut. CZYTAJ DALEJ >>>>