Drążenie tunelu nabiera tempa
Budowa tunelu w Łodzi
Po krótkim postoju Faustyna zostanie ponownie uruchomiona i przebije się przez wylaną kilka tygodni wcześniej betonową ścianę szczelinową komory rozgałęźnej. To miejsce, gdzie będą się rozchodzić tory biegnące tunelem głównym od strony Łodzi Fabrycznej na dwa kierunki - dwa tory poprowadzone zostaną na Łódź Kaliską i dwa na Łódź Żabieniec. Będą to tory pojedyncze, które po przejściu pod aleją Włókniarzy „wyjdą” na powierzchnie w pobliżu istniejących już torów pomiędzy tymi stacjami, po czym połączą się z nimi. W komorze rozgałęźnej, poza systemem zwrotnic, znajdzie się także dwupoziomowy przystanek Łódź Koziny.
Faustyna po pokonaniu betonowej ściany zachodniej komory przejdzie przez nią i pomknie do takiej samej ściany wschodniej. Przez nią także będzie się musiała przewiercić, by po pokonaniu krótkiego już odcinka gruntu pod ulicą Kasprzaka dotrzeć do głębokiego wykopu, jaki wykonano w komorze startowej położonej pomiędzy ulicami Stolarską i Odolanowską. Tam maszyna zostanie zatrzymana i po częściowym demontażu odwrócona. Jej kolejnym zadaniem będzie wydrążenie tunelu w kierunku stacji Łódź Żabieniec.
Równolegle z Faustyną pracuje druga, większa maszyna drążąca - Katarzyna. Jest ona obecnie w rejonie ulic Drewnowskiej i Karskiego. Buduje dwutorowy tunel główny w kierunku Łodzi Fabrycznej. Po przejściu pod parkingiem Manufaktury dotrze do budowanego przy ul. Ogrodowej przystanku Łódź Polesie, a po jego minięciu skieruje się w stronę przystanku Łódź Śródmieście w rejonie ulicy Zielonej i alei Kościuszki.
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?