20 listopada odwiedziliśmy tunel dojazdowy do dworca Łódź Fabryczna. 700-metrowy odcinek od ul. Niciarnianej do ul. Kopcińskiego jest już gotowy. Trwają ostatnie prace przy ścianach oddzielających oba korytarze, którymi już jesienią 2015 pojadą pierwsze pociągi.
Na wcześniejszym etapie są za to prace w tunelu po zachodniej stronie ul. Kopcińskiego. Wciąż trwa tam wykonywanie płyty dennej, ścian szczelinowych i stropu.
Będzie tunel średnicowy pod Łodzią. Budowa ruszy w 2016
Najtrudniejszym elementem całej budowy dworca Łódź Fabryczna będzie przeprowadzenie tunelu pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. Elementy konstrukcji tunelu będą przechodzić przez podpory pod innym kątem niż początkowo planowano. Zmiana koncepcji była przyczyną opóźnienia terminu zakończenia całej budowy o siedem miesięcy. (czytaj więcej)
- Rozpoczęły się już prace przy wzmacnianiu konstrukcji wiaduktu - mówi Grzegorz Nita, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu. - Na początku 2015 roku wprowadzimy ograniczenia w ruchu po wiadukcie nocą i w weekendy. Stanie się tak ze względów bezpieczeństwa, na czas gdy pod spodem będą prowadzone prace.
Zakończyła się już rozbiórka wiaduktu nad ul. Tramwajową. Trwa budowa ścian szczelinowych pod tunel, którym pociągi przejadą pod jezdnią, która zostanie podniesiona na poziom zero.
W pierwszym kwartale 2015 ruszy budowa przejazdu pod projektowanym wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Niciarnianej. Nie wiadomo natomiast, czy i kiedy powróci kładka nad torami łącząca Park 3 Maja i ul. Wydawniczą. Na polecenie ZDiT rozebrano ją jesienią 2013 roku. Jak przyznał dyrektor ZDiT, przejście utrudniało przejazd maszyn budowlanych i w najbliższym czasie nie jest planowane jej odbudowanie.
Zobacz zdjęcia z tunelu:
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?