Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dobrodziejstwa regionów na targach turystycznych "Na styku kultur" 2011

Emilia Białecka *Emkanabe*
Emilia Białecka *Emkanabe*
Regionalne piwa, wędliny, sztuka oraz mnóstwo atrakcji turystycznych - tym przyciągają łodzian wystawcy targów "Na styku kultur" 2011 w Hali Expo.

Zobacz program Targów Regiony Turystyczne "Na styku kultur" 2011


Przez cały weekend nie ruszając się z Łodzi można poznawać turystyczne walory polskich oraz zagranicznych miast i miejscowości. A to wszystko za sprawą Targów Regiony Turystyczne "Na styku kultur" 2011, które dziś (25 lutego) rozpoczęły się w Hali EXPO.

W tegorocznej edycji bierze udział 170 wystawców z Polski i zagranicy. Stoiska aż uginają się od regionalnych przysmaków, produktów oraz folderów informacyjnych. To niecodzienna okazja do zapoznania się z możliwościami turystycznymi naszego kraju, co miłośników podróży z pewnością zainspiruje do kolejnych wojaży.

Browar dla zdrowotności

Dużym powodzeniem na targach cieszy się browar. Ale nie byle jaki, tylko ten z Łasku - Browar Koreb. Piwo w tym browarze, jak podkreślają jego właściciele - rodzina Kaczorowskich, warzone jest z produktów naturalnych, nie zawiera konserwantów, a proces jego powstawania jest co najmniej kilkanaście razy dłuższy niż masowo robionego piwa.

Kiedy po piwie złapie nas kac, na cierpienie pomoże woda mineralna Franciszek

Browar Koreb kontynuuje tradycje rodzinne i lokalne sięgające najdawniejszych czasów. Źródła historyczne wskazują, że w Łasku warzono piwo "od zawsze", a pierwsze zapisy na ten temat pojawiają się razem z pierwszymi dokumentami historycznymi z tego terenu.

Rodzina Kaczorowskich założyła browar w 2005 roku na bazie istniejącej od 1989 roku rozlewni piwa Piwomar. Zakład bazuje na własnym ujęciu wody. Produkuje piwa butelkowane i beczkowe przede wszystkim na rynek lokalny województwa łódzkiego.

- Nasze piwa różnią się od tego produkowanego masowo duszą - mówi Marek Kaczorowski. - Jest inaczej produkowane - począwszy od surowców, przez naczynia, po sposób produkcji, dzięki czemu nasze piwa cechują się pełnią bukietu smakowego - wyjaśnia.

Według Marka Kaczorowskiego, "ważenie piwa, to służba zdrowiu". - Kto piwko pije, ten długo i zdrowo żyje - śmieje się pan Marek, a na poważnie dodaje: - Chmiel wykorzystywany jest w lecznictwie. Piwo może leczyć różne dolegliwości, takie jak na przykład kamienie nerkowe. Ponadto po spożyciu piwa poziom cukru we krwi maleje, dzięki temu występuje zwiększone wydzielanie insuliny, chmiel wpływa także uspokajająco. Trzeba tylko pamiętać - jak podkreśla browarnik, o umiarze w jego spożyciu. W przeciwnym razie kac gwarantowany.

Na kaca najlepszy... Franciszek

Zatem, jeżeli po spożyciu napojów procentowych pojawi się kac, warto sięgnąć po leczniczą wodę mineralną Franciszek. Takim dobrodziejstwem mogą poszczycić się mieszkańcy Wysowej-Zdroju, leżącej w kotlinie otoczonej wzgórzami południowo-zachodniej części Beskidu Niskiego uzdrowiska.

- Franciszek, to tak zwana "kacówka". Niektórzy trzymają ją w swojej apteczce - mówi Elwira Myśliwy. - Poza tym, ta woda stosowana jest przy chorobach wrzodowych, a także polecana przy zatwardzeniach i dolegliwościach związanych z pęcherzykiem żółciowym - wskazuje.


Medycyna naturalna: zioła nie wyleczą nowotworu, ale mogą w tym pomóc


Zatem odwiedzając uzdrowisko, można się przekonać o leczniczym działaniu wody. Z Wysowej-Zdroju pochodzi także woda mineralna Henryk, która polecana jest m.in. na zaburzenia przemiany materii, czy też we wspomaganiu leczenia choroby wrzodowej żołądka i dwunastnicy. Natomiast spożywanie Józefa pomoże w stanach zapalnych dróg moczowych, czy też kamicy nerkowej.

Biżuteria z symbolem Manufaktury

To, co może zainteresować zwiedzających, to także biżuteria i inne produkty na bazie symbolu łódzkiej Manufaktury. Ten ciekawy sposób promocji wymyślił pod koniec ubiegłego roku zespół Muzeum Fabryki. - Chcieliśmy, żeby nasze produkty wyjrzały na światło dzienne i poszły w świat - mówi Julia Daniel, jedna z artystek.

To, co można nabyć, zarówno w sklepiku "Pamiątkarnia" w Muzeum Fabryki, jak i na targach, to wypalane laserowo w drewnie i filcu kolczyki i wisiorki z symbolem Manufaktury (12-24 zł), a także kubki (19 zł) i ekologiczne torby (6 i 12 zł).

Czy turyści lubią Łódź?

Według badań Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego, głównymi miejscami w Łodzi odwiedzanymi przez turystów są Manufaktura, ulica Piotrkowska i Księży Młyn. Oprócz tego, wielu cudzoziemców udaje się także na cmentarz żydowski oraz Stare Miasto.

Cieszyć może, że w ubiegłym roku region łódzki przyciągnął więcej turystów niż w roku 2009. Frekwencja osób odwiedzających nasz region wynosiła w 2010 r. ponad 4 mln osób, z czego ponad 100 tysięcy to turyści zagraniczni.

Łódź na turystyce zarobiła blisko 350 mln zł, a całe województwo - ponad 700 mln zł, co również jest lepszym niż w 2009 roku wynikiem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto