Jak zaznacza Tomasz Kacprzak, jazda motocyklem po buspasach miałaby poprawić bezpieczeństwo na łódzkich drogach. Zaś udostępnienie buspasów autom rozładowałoby korki. Dodaje także, że Łódź powinna brać przykład z Warszawy, Krakowa i Londynu gdzie takie rozwiązanie wprowadzono.
W interpelacji przygotowanej przez radnego możemy przeczytać:
Proszę o rozważenie udostępnienia buspasów motocyklistom oraz motorowerzystom. Praktyka taka funkcjonuje m.in. w Londynie oraz w Krakowie i przyczyniła się do wzrostu bezpieczeństwa kierujących jednośladami. W obu miastach po udostępnieniu buspasów motocyklistom spadła liczba wypadków. Proszę też o rozważenie udostępnienia buspasów wszystkim użytkownikom dróg poza godzinami szczytów komunikacyjnych. Dla przykładu: buspasy w Londynie funkcjonują jedynie w godz. 7-19, a w Warszawie wiele buspasów obowiązuje w godz. 6-10 oraz 14-19"
Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi przeanalizuje takie możliwości, ale dopiero po zakończeniu remontów.
Piotr Grabowski (ZDiT w Łodzi) odpowiada, że w dobie trwających inwestycji i lawinowo zwiększającej się liczby aut w mieście, stawia się na komunikację miejską.
Przekonuje, że buspasy zostały wprowadzone po to, by pasażerowie autobusów zdecydowanie szybciej przemieszczali się przez miasto niż kierowcy indywidualni. A rozwiązanie sugerowane przez Kacprzaka sprawi, że pierwotne założenie straci sens, tym bardziej, że wielu kierowców nie stosuje się teraz do przepisów i korzysta z pasów dla autobusów.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?