Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Cztery firmy chętne na poprowadzenie roweru publicznego w Łodzi. Wszystkie oferty za wysokie...

Redakcja
Grzegorz Gałasiński
Poprzedni przetarg unieważniano. Czy tym razem uda się wybrać wykonawcę?

To już drugi przetarg na Łódzki Rower Publiczny. System wypożyczalni miejskich rowerów ma ruszyć w macu 2021 r.

Problemy z przetargami

Niestety, pierwszy przetarg został unieważniony. Zgłosiły się co prawda dwie firmy, ale ze względu na błędy merytoryczne w tych ofertach, zostały odrzucone. Oprócz tego, obie te oferty były o kilka i kilkanaście milionów złotych za wysokie. Ponownie przetarg ogłoszony został w pod koniec sierpnia tego roku.

Oferty na rowery z autokomputerem

Tym razem wpłynęły cztery oferty. Znów każda z nich jest zbyt wysoka. Urząd zamierza bowiem przeznaczyć na tę inwestycję 22,1 mln zł. Pierwsza i najtańsza oferta firmy Homeport Polska Sp. z o. o. opiewa na kwotę 25,9 mln zł. To ma być system trzeciej generacji, czyli taki jak dotąd. Kolejne dwie to firmy oferujące rowery IV generacji (posiadające autokomputer, które można zostawiać przy zwykłych stojakach rowerowych): Bike Global S.A. z kwotą 26 mln zł i konsorcjum firm Orange Polska S.A. i Roovee S.A. za kwotę 26,4 mln zł.

Najwyższą ofertę złożyła firma Wawa Bike Sp. z o. o. - na kwotę 39,6 mln zł. Również byłyby to rowery IV generacji.

Dodatkowo firmy Homeport, Wawa Bike, oraz Orange i Roovee zaproponowały naprawę lub wymianę roweru w ciągu 20 godzin od zgłoszenia usterki, a firma City Bike Global usługę w ciągu 19 godzin.

Co na to urząd?

Na razie nie wiadomo, czy uda się wybrać którąś z nich. Miasto musiałoby bowiem wydać więcej niż planowano. Oferty są analizowane pod kątem formalnym.

Od podpisania umowy z wykonawcą będą 4 miesiące na uruchomienie pierwszej transzy rowerów i 5 miesięcy na budowę całego systemu. Ma on objąć 1.500 rowerów i 150 stacji. Umowa byłaby podpisana do końca listopada 2024 r.

Gdzie będą stacje?

Przy wyborze firmy ze znaną już łodzianom opcją rowerów lokalizacje stacji niewiele mają się zmienić.

Przez ostatnie 4 lata rowery publiczne wypożyczono w Łodzi ponad 6 mln razy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto