Węzeł jest istotnym elementem projektu Nowego Centrum Łodzi, który ściśle wiąże się z innymi inwestycjami, czyli budową podziemnego dworca kolejowego i tunelu szybkiej kolei. Budowa tego ostatniego będzie wymagała obniżania torowiska już od stacji Łódź Widzew do poziomu 16 metrów pod ziemią w miejscu, gdzie staną perony. Poźniej ma się rozpocząć budowa tunelu do stacji Łódź Kaliska.
Przebudowane mają zostać także linie tramwajowe na ulicach Kilińskiego i Narutowicza i wybudowane nowe przystanki.
Na budowę węzła łódzcy radni zagwarantowali pieniądze w wieloletnim planie inwestycyjnym. Nie tylko ponad 220 mln zł na budowę węzła, ale i blisko 150 mln zł na przebudowę ul. Targowej, która dzięki schowaniu torowiska w tunelu dotrze aż do ul. Północnej. Stanie się tym samym obwodnicą centrum i przejmie cały ruch samochodowy z zakorkowanej dziś ul. Kilińskiego.
Wartość inwestycji wraz z wkładem miasta szacowana jest na 600 mln zł. O ile dworzec Łódź Fabryczna zostanie zamknięty i przygotowywany do wyburzenia w marcu przyszłego roku, o tyle miasto z budową węzła może ruszyć już teraz.
- Wiceprezydent Łukasz Magin stwierdził, że w ciągu kilku dni w okolicach dworca Fabrycznego zobaczymy robotników - mówi Magdalena Sosnowska z biura prasowego łódzkiego magistratu.
Rolę dworca Fabrycznego przejmie odnowiony i przygotowywany do oddania Dworzec Łódź Widzew. Nowy, podziemny Dworzec Łódź Fabryczna wraz otoczeniem ma być gotowy w połowie 2014 r. Łącznie w centrum Łodzi w projekty kolejowe zostanie zainwestowane ponad 2 mld zł.
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?