- Ta kwota wystarczy nam tylko na organizację cyklu koncertów w parku Źródliska, które w ubiegłym roku cieszyły się ogromną popularnością i być może wystarczy jeszcze na kilka warsztatów - dodaje Marek Jakubowski z Zielonej Łodzi.
W ubiegłym roku projekt Zielona Łódź nie miał jednak oddzielnego budżetu, a zorganizowanych zostało kilkaset imprez.
- Na działania dydaktyczne w ramach Zarządu Zieleni Miejskiej mieliśmy 70 tys. zł. Z tego 50 tys. zł przeznaczyliśmy na Zieloną Łódź. Wiele akcji organizowali społecznicy - tłumaczy Arkadiusz Jaksa, dyrektor Zarządu Zieleni Miejskiej.
Znacznie mniej pieniędzy niż oczekiwały władze Łodzi radni przeznaczyli na Biuro Promocji Turystyki i Współpracy z Zagranicą.
- Kwota została obcięta o 1,46 mln zł, co grozi paraliżem miasta. Środki zmniejszono znacznie na promocję wizerunkową miasta, więc nie możemy zamieszczać w mediach ogłoszeń o przetargach. Na moim biurku zalegają liczne pisma w tej sprawie z różnych wydziałów w magistracie - przekonuje Bartłomiej Wojdak, dyrektor BPTiWZ.
Kwotę 1,031 mln zł na promocję wizerunkową miasta obcięto o 1,010 mln zł. Zostało więc 21,9 tys. zł.
Na materiały informacyjno-promocyjne zostało 4,6 tys. zł zamiast planowanych 154 tys. zł. Oznacza to m.in. że nie będzie wydawana Kronika Łodzi. Wydatki na imprezy modowe (The Look Of The Year, Galę Dyplomową ASP i Złotą Nitkę) obcięto o 300 tys. zł.
- Nie wyobrażam sobie organizacji tygodniowej imprezy, która relacjonowana będzie w telewizji, bez finansowego wsparcia miasta - mówi Jagoda Piątek-Włodarczyk, organizator The Look Of The Year.
echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?