W Wieluniu w szybkim tempie posuwa się do przodu inwestycja drogowa warta 25 mln zł. Z uzgodnień władz miasta z wykonawcą robót wynika, że ulica Ciepłownicza może zostać skończona jeszcze w 2023 roku. - Jeżeli tylko warunki pogodowe pozwolą, to do końca roku będzie można już bezpiecznie podróżować między ulicami Warszawską i Sieradzką – twierdzi burmistrz Paweł Okrasa.
ZOBACZ W GALERII ZDJĘĆ, jak idzie budowa drogi łączącej Sieradzką z Warszawską (fotografie z drona zostały wykonane pod koniec sierpnia, pozostałe w tym tygodniu)
Generalnym wykonawcą Ciepłowniczej jest Dorbud z Krzeczowa. Firma rzuciła na plac budowy znaczne siły, wyprzedziła harmonogram prac, natomiast władze miasta podjęły negocjacje z Bankiem Gospodarstwa Krajowego o przekazanie w 2023 r. całego dofinansowania w kwocie 18,7 mln zł, przyznanego z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Pierwotnie proces inwestycyjny i jego finansowanie były rozplanowane do kwietnia 2024 r.
- Pogoda sprzyja, wykonawca robót jest nad wyraz solidny, podwykonawcy również, także jesteśmy na dużym przyspieszeniu prac określonych w harmonogramie. Na ten moment wypłaciliśmy już ponad 5 mln zł, na kolejne 9 mln zł są już protokoły, które przewidujemy rozliczyć z wykonawcą do końca września – wylicza burmistrz.
ZOBACZ WIDEO:
Inwestycja rodzi dwuznaczne konsekwencje dla szkoły muzycznej, która znajduje się bardzo blisko Ciepłowniczej. Z jednej strony nowa arteria łącząca ulice Sieradzką i Warszawską jest oczekiwana, bo lepiej skomunikuje placówkę z miastem, z drugiej są obawy przed uciążliwościami generowanymi przez ruch ciężarowy. Celem, jaki przyświeca inwestorowi, jest bowiem przekierowanie na Ciepłowniczą i Popiełuszki części tranzytu na osi północ-południe. Społeczność szkoły ma nadzieję, że docelowo powstaną bariery dźwiękochłonne.
- Z uwagi na specyfikę naszej działalności wskazane są ekrany, które osłonią nas od hałasu, ale też od spalin i kurzu. Teraz doświadczamy przejściowych trudności, egzaminy prowadziliśmy z akompaniamentem koparek i dźwigów. Jednak biorąc pod uwagę, że trasa ma być dosyć mocno uczęszczana przez samochody ciężarowe, to problem na pewno się pojawi – mówi Arkadiusz Uchacz, dyrektor Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia w Wieluniu.
Rok temu PSM wymieniała w tej sprawie korespondencję z ratuszem, jednak nie zdecydowano się doprojektować urządzeń ochronnych. W grę wchodzi więc ewentualnie wykonanie barier w ramach oddzielnej inwestycji w późniejszym terminie. Na ten moment żadnych wiążących ustaleń w tym temacie nie ma.
- Jeżeli po wybudowaniu drogi poziom hałasu rzeczywiście będzie na tyle duży, że będzie przeszkadzał w zajęciach muzycznych, to bierzemy pod uwagę to, że wprowadzimy do budżetu taką pozycję – deklaruje burmistrz Okrasa.
Realizowana inwestycja nie obejmuje przebudowy skrzyżowania Ciepłowniczej z Sieradzką, co rodzi obawy o duże zatory komunikacyjne w tym miejscu. Ratusz czeka na decyzję w sprawie wniosku o dofinansowanie na budowę ronda z budżetu państwa. To kolejna próba pozyskania środków zewnętrznych na ten cel z rządowego programu, poprzedni wniosek wylądował daleko na liście rezerwowej. Projekt zakłada wybudowanie ronda wraz z nowym układem komunikacyjnym na osiedlu „bojarówka”.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?