Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

BLACK FRIDAY - zobacz promocje w Łodzi!

Anna Nagel
Dokładnie 29 listopada 2019, czeka nas Black Friday czyli… Czarny Piątek!

Łowcy promocji już odliczają. Nadchodzi Czarny Piątek, czyli dzień, w którym zakupy można zrobić nawet o 90 proc. taniej. I choć liczba towarów za symboliczną złotówkę czy z 90 proc. upustem jest mocno ograniczona, to ci, którzy biorą udział w wyprzedażach, mogą liczyć na wysokie zniżki.

Cykliczne wydarzenie, przypadające na ostatni piątek listopada, przywędrowało do Polski ze Stanów Zjednoczonych. O tym, że zadomowiło się u nas już na dobre, świadczą witryny sklepów w galeriach handlowych i banery na stronach internetowych. Popularność Black Friday w Polsce z roku na rok rośnie, przyciągając coraz więcej zakupowych łowców.

Nie powinno więc dziwić, że w wielu krajach listopad jest miesiącem, generującym największe zyski sprzedawcom. Black Friday przynosi sprzedawcom z USA przychody na poziomie 67 mld dol. W Polsce e-sklepy tego dnia notują liczbę transakcji większą o blisko 370 proc., a w skali całego handlu detalicznego w listopadzie wzrost sięga blisko 9 proc.

Jak wynika z danych Black-Friday Global, to nie elektronika najbardziej interesuje polujących na zniżki. Pierwsze miejsce zajmują ubrania. Sprzęt RTV znalazł się dopiero na drugim miejscu wśród ankietowanych. Zainteresowaniem cieszyły się także książki, akcesoria sportowe oraz bielizna.

- Podczas Black Friday są sklepy, które sprzedają 20 razy więcej, ale też takie, które nie potrafią skorzystać z tej szansy. To kwestia przygotowań - na stronie, w kampaniach marketingowych i obsłudze klienta. Czarny Piątek otwiera sezon zakupów i - jak w każdym wyścigu - widać, że dobry start, to duża szansa na udane zawody - tłumaczy Łukasz Kozłowski, Shoper.

W tym roku w Black Friday zamierzamy wydać średnio 645 zł. To mniej niż Amerykanie czy Niemcy, ale więcej, niż Rosjanie i Węgrzy.

Przeciętna wysokość rabatu w polskich sklepach internetowych w zeszłym roku wynosiła niecałe 50 proc. Biorąc pod uwagę prognozowane wydatki Polaków, w trakcie tegorocznego Black Friday, może się przełożyć na całkiem spore oszczędności.

Ponad połowa badanych (58 proc.) przez Payback uważa, że kupowanie podczas takich akcji jak Black Friday, to sposób na sprytne zakupy. Jednocześnie zaledwie 15 proc. ankietowanych uważa Black Friday za chwyt marketingowy, niemający nic wspólnego z oszczędnością.

Polacy mają inne sprawdzone metody na tańsze zakupy, najczęściej korzystają w tym celu z programów lojalnościowych oraz portali i aplikacji z kuponami rabatowymi. Dużą popularnością cieszą się porównywarki cenowe, cykliczne wyprzedaże, a także... gazetki promocyjne.

Black Friday towarzyszą inne promocyjne dni, takie jak Black Weekend czy Cyber Monday. Dla klientów to okazja, by znaleźć coś dla siebie w niższej cenie, a dla sklepów internetowych jest to czas wzmożonej pracy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto