Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bajkowy urlop w Łodzi. Promocja Łodzi na billboardach w całej Polsce [ZDJĘCIA]

Agnieszka Magnuszewska, (opr. dem)
Bajkowy urlop w Łodzi to hasło promujące miasto w całej Polsce. Łódź promuje się poprzez bajkę o Kopciuszku, do której tło stanowi Manufaktura. Jest to pomysł Polskiej Organizacji Turystycznej, która w sobotę zaprezentowała nową odsłonę kampanii "Bajkowy urlop w Polsce".

Bajkowa konwencja promocji 16 polskich regionów sprawdziła się już w Europie i Azji. Łódź jako Kopciuszek prezentuje się od roku w: Pekinie, Kantonie, Szanghaju i Bombaju.

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi uważa, że Łódź była Kopciuszkiem, ale dzięki rewitalizacji odzyskuje swój urok. Wiele osób do niedawna nie wierzyło, że Łódź to miasto, do którego można przyjechać w celach turystycznych.

Wybór Manufaktury na tło billboardu nie jest przypadkowy. W 2010 roku otrzymała ona złoty certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Dla Azjatów, zwłaszcza Chińczyków, to atrakcja zachęcająca do wizyty w Łodzi.

Rafał Szmytke, prezes POT mówi, że zanim rozpoczęto kampanię na rynku azjatyckim, przeprowadzono badania, co może być dla niego najbardziej interesujące. Działania okazały się skuteczne, bo Polskę odwiedziło o 20 procent więcej cudzoziemców niż w ostatnich latach.

W przypadku Łodzi zawitało do niej o 20 procent więcej Japończyków, ponad 10 procent Chińczyków i około 4 procent mieszkańców Indii. Teraz pozostało przekonanie do Łodzi mieszkańców innych regionów Polski.

W sobotę zorganizowano w Manufakturze konkurs na odegranie bajkowej scenki, promującej atrakcje turystyczne regionu. Zostały one sfotografowane, a zdjęcia zostaną umieszczone na stronie twarzregionu.pl. Kampania potrwa do września.

Internauci poprzez swoje głosy, oddawane na poszczególne fotografie, będą mogli wybrać ścisłą czołówkę. Natomiast ostateczny głos będzie należał do jury, które wyłoni autorów najbardziej pomysłowej interpretacji bajkowych motywów w każdym województwie. To oni wezmą udział w ogólnopolskiej kampanii, czyli pojawią się na 250 billboardach w kraju.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto