40-kilometrowy odcinek autostrady A1 między Strykowem i Tuszynem podzielono na trzy odcinki. Od północy buduje konsorcjum Strabag (lider) - Budimex, zaś od południa Budimex (lider) - Strabag. Wartość północnego odcinka to 340 mln zł, a południowego 326 mln zł. Środkowy fragment trasy wykonuje Mota-Engil za 360,7 mln zł.
Umowy z wykonawcami zostały podpisane na początku października 2014. Termin zakończenia robót upływa w połowie 2016 roku.
Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewniają, że optymizm jest uzasadniony. - Na wszystkich odcinkach prace nieznacznie wyprzedzają przyjęty harmonogram robót - mówi Maciej Zalewski z łódzkiego oddziału GDDKiA.
Dobre tempo prac udało się to osiągnąć dzięki łagodnej zimie. W przypadku wykonawców pracujących na trasie Stryków - Tuszyn, najbardziej zaawansowane prace są na obiektach inżynierskich.
Autostrada A1 pomiędzy Strykowem i Tuszynem będzie miała nawierzchnię betonową, tak samo jak niedawno otwarta droga ekspresowa S8.
Trwałość 40-kilometrowego odcinka A1 ocenia się na 30-40 lat. Trasa ma przejąć tranzyt prowadzony przez Łódź, czyli być wschodnią obwodnicą miasta.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?