Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Akcja "Student na rowerze": Politechnika Łódzka, odc. 1

Redakcja
politechnika łódzka
politechnika łódzka Daniel Siwak
Powalająca liczba miejsc dla aut oraz absurdalna informacja przy uczelnianej bibliotece. W pierwszym odcinku akcji przedstawiamy stan infrastruktury rowerowej na terenie kampusu B Politechniki Łódzkiej.

- Rowerem na uczelnie. Rusza akcja "Student na rowerze"

- Rowerem przez Łódź - dlaczego warto?

Dwa tygodnie temu, jako prolog do naszej akcji, przedstawiliśmy jak wygląda bliskie "rowerowe" otoczenie Wydziału Budownictwa, Architektury i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej. Niestety pojedynczy wydział wypadł o wiele lepiej niż cały teren opisywany.

W pierwszym odcinku przedstawiamy stan infrastruktury rowerowej na terenie kampusu B Politechniki Łódzkiej. Ta część wielobudynkowego kampusu, zlokalizowana jest między aleją Politechniki, ulicą Wróblewskiego, Wólczańską oraz Stefanowskiego. Rowerzyści mogą dostać się na jego teren kilkoma drogami: poprzez wjazd od alei Politechniki lub ulicy Wólczańskiej oraz furtką od strony parku Klepacza. Niestety nie prowadzi do nich żadna ścieżka rowerowa.

Najbliższy stojak na około 25 rowerów znajduje się na wprost Wydziału Budownictwa, Architektury i Ochrony Środowiska (bud. B7) obok dyżurki ochrony. Drugi o podobnej liczbie umiejscowiono wgłębi terenu, przy siedzibie (bud. B9) trzech wydziałów uczelni. W większości przypadków stojaki są wykorzystane przez żaków.

25 stojaków w jednym miejscu to rekord w kampusie B
Jak nie stojaki to poręcz. Katedra Technik Informatycznych
Absurdalna informacja władz Biblioteki PŁ

Niestety na tym liczba wielomiejscowych stojaków się kończy.Przy pozostałych budynkach zamontowane są stojaki typu "wyrwikoło" (stojak do, którego przypinany jest rower przednim kołem) w ilości nie przekraczającej 10 miejsc dla rowerów. Tak jest w pobliżu Instytutu Fizyki czy Katedrze Technik Informatycznych.Natomiast na Wydziale Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska stojak znajduje się wenątrz budynku, o czym poinformował nas jeden z internautów.

Są też miejsca, gdzie zdecydowanie brakuje stojaków, nawet w minimalnej ilości 3-5 sztuk.
Tak jest między innymi przy budynku Instytutu Papiernictwa i Poligrafii. Przy budynkach Liceum Ogólnokształcącego PŁ i Instytutu Architektury i Urbanistyki jednoślady przypinane są nawet do latarni, co pomimo bliskości stojaków na alei Politechniki, wskazuje na konieczność ich montażu.

Na tym terenie znajduje się kilkaset miejsc parkingowych dla aut. Przy takiej ilości spokojnie można byłoby zorganizować większy parking dla rowerów. Nie jest to szybka inwestycja, ale na pewno taką decyzją władze uczelni zaskarbiłby sobie sympatię studentów. Koszt stojaka "U-kształtnego" (stojak, do którego przypinana jest rama i koło) to od 200 do 300 zł, ale w hurcie ta cena byłaby na pewno niższa.

Wielki niesmak pozostawia niestety tabliczka zamontowana przy bibliotece Politechniki Łódzkiej. Możemy na niej przeczytać, że "rowery na placu rowerowym zostawiane są na odpowiedzialność właścicieli". Pytanie, po co umożliwia się pozostawienie jednośladu, jak uczelnia nie bierze odpowiedzialności za pojazd na swoim terenie?**

POLITECHNIKA ŁÓDZKA

Kampus akademicki B

(znajduje się w kwadracie ulic: alei Politechniki, Wróblewskiego, Wólczańskiej, Stefanowskiego)
Czerwone światło przyznałem przede wszystkim za absurdalną informację pod biblioteką PŁ. Świadczy to tylko, jak lekceważąco traktuje się studentów chcących korzystać z dojazdów na rowerze.

Poza tym liczba miejsc parkingowych dla aut przytłacza. Aż się prosi, aby stworzyć tam dodatkowe miejsca dla rowerzystów.
Przybliżona liczba miejsc rowerowychokoło 70
Oznaczenie i infrastruktura- jeden z wielomiejscowych stojaków blisko ciągu komunikacyjnego alei Politechniki;
- brak oznaczeń dotyczących "parkingów" dla rowerów;
- brak zabezpieczeń przed warunkami atmosferycznymi;
- uliczki wyłożone betonowymi kostkami;
- w niektórych miejscach wysokie krawężniki;
- stojaki typu "wyrwikoło"


MM-ka przy współpracy z Witoldem Kopciem, Pełnomocnikiem Prezydenta Łodzi ds. Polityki Rowerowej rozpoczęła akcję "Student na rowerze".
Jej celem jest m.in. przegląd aktualnej infrastruktury rowerowej na łódzkich uczelniach wyższych.

Kolejne wyniki naszych obserwacji już wkrótce na łamach MM-ki. Niedługo również wystartuje serwis specjalny, gdzie będziecie mogli śledzićteksty związane z akcją "Student na rowerze". Akcję "Student na rowerze" wspiera serwis: RowerowaŁódź.pl.

Chcesz skomentować pierwszy odcinek cyklu? Jeździsz lub nie jeździsz rowerem na uczelnię? Na Twoim wydziale są stojaki lub parkingi rowerowe?
Weź udział w dyskusji! Napisz oraz prześlij zdjęcia: [email protected].

Czytaj więcej o

rowerach

:

Witold Kopeć: rowerowa Łódź jest możliwa [wywiad]
Rowerem do pracy i szkoły? Jeśli będą drogi i parkingi
Matura 2011 | Wygraj 500 zł|Koncerty w Łodzi | Juwenalia 2011 | Noc Muzeów 2011 | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|MPK - rozkład jazdy| TAXI Łódź| Porady prawne

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto