W przetargu startowały PESA i SOLARIS. Porównywane były przede wszystkim cena i rozwiązania techniczne ofert obu firm.
Ostatecznie nowe tramwaje bydgoskiej PESY od jesieni 2015r. będą jeździć po łódzkich torach.
To nie będzie debiut pojazdów PESY w Łodzi. Od 2008 roku 10 niskopodłogowych tramwajów bydgoskiej firmy obsługuje trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego.
Koszt zakupu 22 składów tramwajowych wynosi 166 mln zł. 40% środków pokryły środki z Unii Europejskiej.
Tramwaje SWING są wyposażone w klimatyzację, system zliczania pasażerów, biletomaty, monitoring z możliwością przesyłania obrazu w czasie rzeczywistym do Centrali Nadzoru Ruchu, nowoczesną informację pasażerską, a także oraz ręcznie rozkładaną rampę, umożliwiającą korzystanie z pojazdów osobom na wózkach inwalidzkich. Pojazdy są niskopodłogowe, pięcioczłonowe, jednokierunkowe i jednoprzestrzenne.
Przetarg objął poza tym : przeszkolenie pracowników warsztatów, specjalistyczne wyposażenie do obsługi tramwaju i pakiet eksploatacyjno-naprawczy.
Nowe tramwaje będą kursować po trasie W-Z. Remont trasy zakończy się jesienią 2015r. Pojazdy będą już gotowe do użytku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?