W łódzkich hotelach nie było ani jednego wolnego pokoju. Żadna z dobrych szwalni w Łodzi nie miała w ciągu ostatnich tygodni wolnego dnia. 90 proc. kolekcji i ubrań do showroomów zostało uszytych w Łodzi.
Irmina Kubiak, szef projektu FashionPhilosophy Fashion Week Poland mówi: - Łódź powoli odbudowuje swoją markę. W Polsce słyniemy ze szlachetnego krawiectwa, dlatego większość projektantów, którzy biorą udział w Fashion Week szyje w Łodzi. Ubrania od projektantów charakteryzują się świetną jakością, a tu potrzeba krawieckiego kunsztu. Łódzkie szwalnie szyją dziś dla większości projektantów i to nas bardzo cieszy
Jedna edycja Fashion Week w Łodzi kosztuje około 3 mln zł. Urząd Miasta daje milion. Ekwiwalent reklamowy, jaki w ten sposób uzyskujemy to 16 mln zł rocznie. W kwietniu do Łodzi przyjechało 550 dziennikarzy, w tym prawie 50 z zagranicznej prasy. Przez kolejne kilka tygodni o łódzkiej imprezie usłyszy cały świat. To duży promocyjny bonus dla Łodzi.
Ósma edycja tygodnia mody okazała się sukcesem. Kolejni projektanci są chętni, bo dzięki temu mają szansę sprzedać swoje ubrania.
Zobacz także zaprezentowaną w tej edycji Festiwalu Fashion Week kolekcję Agaty Wojtkiewicz i marki Aryton.
echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?