Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Żabce w Warszawie zainstalowano robota. Urządzenie samo przygotowuje i sprzedaje kultowe hot-dogi

Redakcja
W jednej z bezobsługowych Żabek w Warszawie pojawił się robot Robbie. Urządzenie samo serwuje klientom hot-dogi w trzech prostych krokach. Do tej pory kupienie ciepłej przekąski nie było możliwe w konceptach Żabka Nano - w tego typu sklepach klienci wybierali jedynie produkty dostępne na półkach albo ewentualnie kupowali gorącą kawę bądź herbatę z automatu. Szczegóły poniżej.

Hot-dog z Żabki serwowany przez... robota

Żabka Nano, bezobsługowy koncept sieci Żabka, wzbogacił się o kolejne rozwiązanie - robota Robbie, który będzie serwował klientom hot-dogi. Pierwsze takie urządzenie funkcjonuje od niedawna w Żabce Nano przy ul. Dobrej 54 w Warszawie. Przygotowuje hot-dogi w trzech prostych krokach, zgodnie z zamówieniem klienta.

Hot-dogi to kultowa przekąska na ciepło z Żabki. Stąd pomysł, aby były dostępne również w naszych bezobsługowych placówkach. We współpracy z zespołem VeloxAlpha S.A. stworzyliśmy robota Robbie, który w sposób zautomatyzowany i w pełni higieniczny przygotowuje dla klientów Żabki Nano hot-dogi z ich ulubionymi dodatkami. Jest to pierwsze tego typu urządzenie na rynku - mówi Paweł Grabowski, dyrektor ds. rozwiązań bezosobowych w Żabka Polska.

W Żabce w Warszawie zainstalowano robota. Urządzenie samo pr...

Urządzenie ma futurystyczny wygląd i stworzone zostało specjalnie dla konceptu Żabka Nano w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji. Robot waży 1500 kg, ma ponad 2,5 m wysokości i ponad 2 m szerokości. Za projekt i oprogramowanie robota Robbie odpowiada firma VeloxAlpha S.A. Nad jego stworzeniem pracowało koncepcyjnie 12 osób - 6 nad konstrukcją i 6 nad oprogramowaniem.

Jak zamówić hot-doga?

Klient wchodzi do sklepu, korzystając z aplikacji Żappka, smartwatcha, karty bankowej czy aplikacji Apple Pay lub Google Pay, podchodzi do ekranu przy maszynie i w trzech krokach składa zamówienie - wybiera rozmiar hot-doga, rodzaj parówki i sosu. Następnie potwierdza zamówienie i śledzi status swojego zamówienia na ekranie w górnej części robota. Gotowy hot-dog dostępny jest do odbioru przez 40 sekund. Klient informowany jest o tym fakcie za pomocą komunikatu na poziomym ekranie u góry robota oraz za pomocą komunikatu głosowego. Sztuczna inteligencja umożliwia dodanie produktów z „hotdogomatu” do rachunku klienta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto