Kreatywne gadżety Łodzi
2013-03-14 09:57:10
Konkurs na kreatywne gadżety Łodzi jest już rozstrzygnięty. Na razie miasto promować będzie gra wykorzystująca alfabet Strzemińskiego, filcowa torba i zestaw wieszaków. To jednak nie koniec. W dalszym ciągu poszukiwane są kreatywne gadżety, które będą promować Łódź. Każdy może przedstawić swój pomysł. Najlepsze zostaną skierowane do seryjnej produkcji. - Jest to kolejny etap wdrażania marki kreatywnej Łodzi. Cieszę się, że wreszcie możemy pokazać to, czym będziemy obdarowywać gości i honorować łodzian - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
"Alfabeta" to gra autorstwa Joanny Jędryki-Włodarskiej i Agnieszki Sobkiewicz. Gadżet promuje wiedzę o alfabecie Władysława Strzemińskiego, łódzką awangardę oraz nowe logo Łodzi. Składa się z czterech kolorowych stojaków i pionków z elementami liter. W instrukcji opisane jest pięć wariantów gry, ale autorki zachęcają do twórczego wykorzystywania zestawu i wymyślania własnych opcji zabawy. Ze swojej strony proponują: krzyżówkę, literówkę i domino dla starszych oraz gry geometryczne dla najmłodszych. Gra "Alfabeta" zwyciężyła w konkursie ogólnopolskim, pokonując 26 innych prac.
Kolejnym gadżetem mającym promować nasze miasto jest filcowa torba z laserowo wyciętym logo Łodzi. Zaprojektowała ją Paulinę Szafrańską, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Artystka zajęła pierwsze miejsce w konkursie dla słuchaczy szkół wyższych.
Trzecim gadżetem jest komplet wieszaków na ubrania. Zaprojektowała je Natalia Polakowska, absolwentka łódzkiej ASP. Zestaw wieszaków - na apaszki, krawaty, paski do spodni i inne ubrania - nagrodzono w konkursie drugą nagrodą.
Jak przekonuje Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji łódzkiego magistratu, miasto chce, by gadżety powstały jak najszybciej. Najpierw jednak trzeba rozpisać przetarg na ich produkcję. - Miasto niestety nie ma prawa sprzedawać gadżetów, może jednak udostępnić prawa do nich przedsiębiorcom, którzy chcieliby je produkować i sprzedawać - powiedział Dziennikowi Łódzkiemu.
Nagrodą w konkursie jest odkupienie przez miasto praw autorskich od projektantów. Za prawa do torby i do gry Urząd Miasta Łodzi zapłaci po 3 tys. zł. Za prawo do wieszaków 5 tys. zł.
/Na podstawie informacji UMŁ/
"Alfabeta" to gra autorstwa Joanny Jędryki-Włodarskiej i Agnieszki Sobkiewicz. Gadżet promuje wiedzę o alfabecie Władysława Strzemińskiego, łódzką awangardę oraz nowe logo Łodzi. Składa się z czterech kolorowych stojaków i pionków z elementami liter. W instrukcji opisane jest pięć wariantów gry, ale autorki zachęcają do twórczego wykorzystywania zestawu i wymyślania własnych opcji zabawy. Ze swojej strony proponują: krzyżówkę, literówkę i domino dla starszych oraz gry geometryczne dla najmłodszych. Gra "Alfabeta" zwyciężyła w konkursie ogólnopolskim, pokonując 26 innych prac.
Kolejnym gadżetem mającym promować nasze miasto jest filcowa torba z laserowo wyciętym logo Łodzi. Zaprojektowała ją Paulinę Szafrańską, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Artystka zajęła pierwsze miejsce w konkursie dla słuchaczy szkół wyższych.
Trzecim gadżetem jest komplet wieszaków na ubrania. Zaprojektowała je Natalia Polakowska, absolwentka łódzkiej ASP. Zestaw wieszaków - na apaszki, krawaty, paski do spodni i inne ubrania - nagrodzono w konkursie drugą nagrodą.
Jak przekonuje Bartłomiej Wojdak, dyrektor biura promocji łódzkiego magistratu, miasto chce, by gadżety powstały jak najszybciej. Najpierw jednak trzeba rozpisać przetarg na ich produkcję. - Miasto niestety nie ma prawa sprzedawać gadżetów, może jednak udostępnić prawa do nich przedsiębiorcom, którzy chcieliby je produkować i sprzedawać - powiedział Dziennikowi Łódzkiemu.
Nagrodą w konkursie jest odkupienie przez miasto praw autorskich od projektantów. Za prawa do torby i do gry Urząd Miasta Łodzi zapłaci po 3 tys. zł. Za prawo do wieszaków 5 tys. zł.
/Na podstawie informacji UMŁ/