Akcja rowerowa w Manufakturze. Powalczmy o dodatkowe stojaki rowerowe w Łodzi i regionie
2013-03-14 09:57:33
W Manufakturze pojawiły się pomarańczowe rowery miejskie i oryginalne stojaki rowerowe. Wbrew pozorom nie jest to wypożyczalnia, rowery te nie są też na sprzedaż. We wtorek w Łodzi rozpoczęła się akcja promująca rower, jako ekologiczny i ekonomiczny środek transportu.W ramach kampanii "Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie" łodzianie mogą powalczyć z innymi miastami o dodatkowe stojaki rowerowe w przestrzeni miejskiej. Gdzie staną i ile ich będzie? To zależy od uczestników akcji. Zgodnie z regułami konkursu, każdy musi pokonać 10 kilometrów na rowerze w animacji online na http://zaparkujklimatycznie.pl/;stronie kampanii lub w terenie, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w smartfonie.
Wspólnie przejechany przez łodzian dystans zostanie przekazywany na konkursowe konto naszego województwa. Te regiony Polski, których mieszkańcy pokonają najdłuższy dystans, wygrywają oryginalne stojaki rowerowe w kształcie internetowej małpki @.
Do tej pory w akcji przejechano już ponad 30 tysięcy kilometrów. Obecnie województwo łódzkie znajduje się w środku peletonu. Nic jednak straconego. Możemy to zmienić, bo akcja trwa do ostatniego dnia lipca. Nagrodą za wspólny wysiłek dla swojego regionu jest szansa na jeden ze 100 rowerów miejskich.
- Uczestnicy naszej akcji nie tylko zbierają kilometry, ale przede wszystkim wskazują nam miejsca, gdzie z ich punktu widzenia najbardziej brakuje miejsc parkingowych dla rowerów. To mogą być lokalizacje zarówno w centrach miast czy miasteczek, ale także na przykład na jakiejś popularnej trasie rekreacyjnej - opowiada Krzysztof Śpiewek, organizator.
Akcja promowana jest w Internecie i mediach, ale także z wykorzystaniem nietypowych "ulotek". Niektórzy właściciele rowerów, które stoją zaparkowane gdzieś na terenie Łodzi, znajdą na siodełku białe pokrowce przeciwdeszczowe z logotypem promującym akcję.
W ramach akcji postawiono do tej pory w różnych miejscach kraju 585 stojaków rowerowych o kształcie internetowej małpki. Kolejnych 100 pojawi się po zakończeniu trwającej edycji rowerowej zabawy. Organizatorem kampanii jest Fundacja Allegro All For Planet.
Wspólnie przejechany przez łodzian dystans zostanie przekazywany na konkursowe konto naszego województwa. Te regiony Polski, których mieszkańcy pokonają najdłuższy dystans, wygrywają oryginalne stojaki rowerowe w kształcie internetowej małpki @.
Do tej pory w akcji przejechano już ponad 30 tysięcy kilometrów. Obecnie województwo łódzkie znajduje się w środku peletonu. Nic jednak straconego. Możemy to zmienić, bo akcja trwa do ostatniego dnia lipca. Nagrodą za wspólny wysiłek dla swojego regionu jest szansa na jeden ze 100 rowerów miejskich.
- Uczestnicy naszej akcji nie tylko zbierają kilometry, ale przede wszystkim wskazują nam miejsca, gdzie z ich punktu widzenia najbardziej brakuje miejsc parkingowych dla rowerów. To mogą być lokalizacje zarówno w centrach miast czy miasteczek, ale także na przykład na jakiejś popularnej trasie rekreacyjnej - opowiada Krzysztof Śpiewek, organizator.
Akcja promowana jest w Internecie i mediach, ale także z wykorzystaniem nietypowych "ulotek". Niektórzy właściciele rowerów, które stoją zaparkowane gdzieś na terenie Łodzi, znajdą na siodełku białe pokrowce przeciwdeszczowe z logotypem promującym akcję.
W ramach akcji postawiono do tej pory w różnych miejscach kraju 585 stojaków rowerowych o kształcie internetowej małpki. Kolejnych 100 pojawi się po zakończeniu trwającej edycji rowerowej zabawy. Organizatorem kampanii jest Fundacja Allegro All For Planet.