Konrad Ciężki

avatarKonrad Ciężki

Łódź
Kocham Łódź. Równie mocno ją nienawidzę. Dziwna to relacja między nami. Uwielbiam łódzki industrial i ludzki potencjał drzemiący w mieszkańcach Łodzi. Parafrazując Tuwima. To, że się w Łodzi nie urodziłem, że w niej nie wzrastałem, ale blisko jedną trzecią swego wieku spędziłem - to nie jest ważne. Ważny jest natomiast inny fakt: że mnie Łódź ukształtowała - nie tylko artystycznie i moralnie, ale również politycznie.

Akcja rowerowa w Manufakturze. Powalczmy o dodatkowe stojaki rowerowe w Łodzi i regionie

2013-03-14 09:57:33

W Manufakturze pojawiły się pomarańczowe rowery miejskie i oryginalne stojaki rowerowe. Wbrew pozorom nie jest to wypożyczalnia, rowery te nie są też na sprzedaż. We wtorek w Łodzi rozpoczęła się akcja promująca rower, jako ekologiczny i ekonomiczny środek transportu.W ramach kampanii "Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie" łodzianie mogą powalczyć z innymi miastami o dodatkowe stojaki rowerowe w przestrzeni miejskiej. Gdzie staną i ile ich będzie? To zależy od uczestników akcji. Zgodnie z regułami konkursu, każdy musi pokonać 10 kilometrów na rowerze w animacji online na http://zaparkujklimatycznie.pl/;stronie kampanii lub w terenie, z wykorzystaniem aplikacji mobilnej w smartfonie.

Wspólnie przejechany przez łodzian dystans zostanie przekazywany na konkursowe konto naszego województwa. Te regiony Polski, których mieszkańcy pokonają najdłuższy dystans, wygrywają oryginalne stojaki rowerowe w kształcie internetowej małpki @.

Do tej pory w akcji przejechano już ponad 30 tysięcy kilometrów. Obecnie województwo łódzkie znajduje się w środku peletonu. Nic jednak straconego. Możemy to zmienić, bo akcja trwa do ostatniego dnia lipca. Nagrodą za wspólny wysiłek dla swojego regionu jest szansa na jeden ze 100 rowerów miejskich.

- Uczestnicy naszej akcji nie tylko zbierają kilometry, ale przede wszystkim wskazują nam miejsca, gdzie z ich punktu widzenia najbardziej brakuje miejsc parkingowych dla rowerów. To mogą być lokalizacje zarówno w centrach miast czy miasteczek, ale także na przykład na jakiejś popularnej trasie rekreacyjnej - opowiada Krzysztof Śpiewek, organizator.

Akcja promowana jest w Internecie i mediach, ale także z wykorzystaniem nietypowych "ulotek". Niektórzy właściciele rowerów, które stoją zaparkowane gdzieś na terenie Łodzi, znajdą na siodełku białe pokrowce przeciwdeszczowe z logotypem promującym akcję.

W ramach akcji postawiono do tej pory w różnych miejscach kraju 585 stojaków rowerowych o kształcie internetowej małpki. Kolejnych 100 pojawi się po zakończeniu trwającej edycji rowerowej zabawy. Organizatorem kampanii jest Fundacja Allegro All For Planet.

Jesteś na profilu Konrad Ciężki - stronie mieszkańca miasta Łódź. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj