Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Radomsku wciąż bez kasy biletowej. Polregio wyjaśnia

Małgorzata Kulka
Małgorzata Kulka
Ostatnie bilety w kasie na dworcu PKP w Radomsku można było kupić w 2020 roku
Ostatnie bilety w kasie na dworcu PKP w Radomsku można było kupić w 2020 roku M. Kulka
Zgodnie z zapowiedziami urzędu miasta od stycznia 2023 roku na dworzec PKP w Radomsku miała wrócić kasa biletowa. Mamy końcówkę lutego...i kasy wciąż nie ma. Urzędnicy zapewniają, że miasto spełniło swoją rolę. Teraz musi działać Polregio. Zapytaliśmy więc, kiedy można się spodziewać otwarcia kasy.

Kasy biletowej na dworcu w Radomsku nie ma od początku 2021 roku. Bezpośrednią przyczyną likwidacji kasy biletowej była pandemia. Według szacunków spółki kolejowej od jej wybuchu do czasu podjęcia decyzji o nieprzedłużaniu umowy na prowadzenie kasy w Radomsku, Polregio S.A. zanotowało 55-procentowy spadek liczby podróżnych. Potrzebę otwarcia kasy wielokrotnie zgłaszali mieszkańcy, zarówno prezydentowi, jak i parlamentarzystom.

Jak w grudniu ubiegłego roku zapewniali urzędnicy z urzędu miasta w Radomsku, od stycznia 2021 roku prezydent Jarosław Ferenc był w stałym kontakcie ze spółką. W odpowiedzi na jego pismo, w zamian za brak kasy kolej zobowiązała się do ustawienia biletomatu. Aby jednak ponownie otworzyć kasę, spółka wskazała na konieczność finansowego wsparcia ze strony miasta w wysokości 60 tys. złotych rocznie.

Urząd musiał dokonać w pierwszej kolejności analizy czy takie wsparcie jest możliwe zarówno ze względów ekonomicznych, jak i formalnych. Wg kolejnej propozycji kolei, m.in. ze względu na rosnące koszty, takie wsparcie miałoby wynieść już ponad 80 tysięcy zł rocznie. - Koszt dopłaty ustalono ostatecznie na poziomie 60 tys. zł rocznie, czyli ok. 35 proc. szacowanych rocznych kosztów kasy agencyjnej. Po podjęciu decyzji o uruchomieniu kasy agencyjnej, spółka Polregio S.A. ogłosi przetarg na jej prowadzenie - zapowiadali urzędnicy i wskazywali, że kasa może wrócić już od nowego roku.

Mamy końcówkę lutego, a kasy jak nie było, tak niema. Z pytaniem, kiedy można się spodziewać ponownego jej otwarcia, zwróciliśmy się do Polregio..

Na stacji Radomsko sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem automatu biletowego. Podróżni mogą również nabywać bilety na przejazd bezpośrednio u obsługi pociągu bez pobierania dodatkowej opłaty, a także w dowolnym miejscu poprzez stronę internetową bilety.polregio.pl i inne kanały zdalne - zaznaczyła na wstępie Anna Piotrowska, rzecznik Łódzkiego Zakładu Polregio S.A.

Jak wyjaśnia rzeczniczka, obecnie Polregio finalizuje dokument jakim jest porozumienie z Urzędem Miasta w Radomsku w zakresie partycypowania Miasta w kosztach utrzymania kasy. - Po podpisaniu porozumienia niezwłocznie rozpoczniemy działania zmierzające do uruchomienia kasy agencyjnej - zapewnia Anna Piotrowska.

Niestety żadnej orientacyjnej daty spółka nie podaje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na radomsko.naszemiasto.pl Nasze Miasto