Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany organizacji ruchu przy Dworcu Fabrycznym: objazdy, zamknięte odcinki i zmiany w mpk

Agnieszka Magnuszewska
Kilkunastominutowe opóźnienie tramwajów kursujących przy dworcu Łódź Fabryczna, to od poniedziałku standard...
Kilkunastominutowe opóźnienie tramwajów kursujących przy dworcu Łódź Fabryczna, to od poniedziałku standard... Krzysztof Szymczak
Opóźnienia komunikacji miejskiej przy Dworcu Łódź Fabryczna doprowadziły do decyzji o zmianie ruchu kołowego. Od niedzieli 18.12 zamknięta zostanie ul. Kilińskiego na odcinku od Rewolucji do Narutowicza.

Komunikacja miejska w Łodzi spóźnia się, bo źle działa system sterowania ruchem. Zarząd Dróg i Transportu postanowił jednak upłynnić ruch autobusów oraz tramwajów przy nowym dworcu Fabryczna kosztem kierowców. Jak? Od niedzieli wyłączy z ruchu kołowego ul. Kilińskiego na odcinku od Rewolucji do Narutowicza, bo... auta blokują tramwaje. Oznacza to, że kierowcy nie będą mieli jak odbić w bok do ul. Wschodniej, by dojechać nią do ul. Sienkiewicza i dalej przemieścić się na południe Łodzi.

Łódź Fabryczna - zmiany w organizacji ruchu

Trudno przewidzieć, czy poprawi to punktualność tramwajów kursujących ul. Kilińskiego, bo przy dworcu i tak mogą stać na czerwonym świetle. Sygnalizacja utrudnia przemieszczanie się także pieszym. Nawet gdy nie jedzie żaden tramwaj lub autobus, piesi są zatrzymywani przez czerwone światło na każdym z peronów przystankowych. Tym samym przejście z pierwszego peronu na trzeci może zająć od 3 do 5 minut. Powód? Dyrektor ZDiT przyznaje, że początkowo był problem z kilkoma pętlami indukcyjnymi, które powinny wyczuwać zbliżający się pojazd komunikacji miejskiej. Po prostu nie były one wpięte do sygnalizacji.

Zobacz też: Nowa organizacja ruchu wokół Dworca Fabrycznego [MAPA]

- Dołożymy starań, by do wprowadzenia nowej organizacji ruchu na ul. Kilińskiego sygnalizacja przy dworcu działała już sprawnie. Nie wykluczamy korekty nowej organizacji po jakimś czasie - zaznacza Grzegorz Misiorny, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu.

Ruch usprawniłoby nawet zmniejszenie odcinka wyłączonego z ruchu kołowego do Narutowicza - Jaracza. Wówczas kierowcy jadący ul. Kilińskiego od północy mogliby odbijać w prawo w ul. Jaracza i dojechać nią do ul. Wschodniej, która jest dwukierunkowa na odcinku Jaracza - Narutowicza.

Jak jeździć przy dworcu Łódź Fabryczna

Zgodnie z nową organizacją ruchu jazda na południe Łodzi będzie wiązała się z objazdem. Kierowcy będą zmuszeni skręcić z ul. Kilińskiego w lewo w ul. Rewolucji, następnie w ul. Sterlinga, Jaracza i dopiero w ul. Wschodnią.

Zobacz też: Otwarcie dworca Łódź Fabryczna. Łodzianie powitali pierwszy pociąg [FOTO, FILM]

Ze względu na spore opóźnienia komunikacji miejskiej przy dworcu zmieni się nie tylko organizacja ruchu dla kierowców, ale również układ linii MPK.
Od poniedziałku przy dworcu nie będzie się już zatrzymywać linia 9A i 12A. Pojadą one prosto ul. Narutowicza do ul. Kilińskiego. To odpowiedź na liczne apele pasażerów MPK, którzy chcieli skrócić czas przejazdu ul. Narutowicza.
W korkach stoją nie tylko tramwaje jadące z północy Łodzi, ale również auta jadące z południa. Zlikwidowano możliwość lewoskrętu z ul. Kilińskiego w al. Piłsudskiego, co uniemożliwia dojazd do tunelu na W-Z.
Obecnie do tunelu można zjechać tylko z ul. Sienkiewicza, więc korki na tej ulicy zaczynają się już przy pogotowiu. ZDiT tłumaczy, że lewoskręt zlikwidowano, bo wydłużałby on oczekiwanie na światłach tramwajów jadących ul. Kilińskiego.

Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto