Adam Ambrozik

Adam Ambrozik

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Rozmowa z Adamem Ambrozikiem, dyrektorem Departamentu Przedsiębiorczości i Dialogu Społecznego Pracodawców RP.

Czy wielkie sieci handlowe całkowicie wyprą dziesiątkowane małe sklepiki?
Liczba mikroprzedsiębiorstw w tej branży stale się zmienia, ale ostatnio więcej od nowo powstających jest tych, które upadają. Jednak odpowiedzialność za taki stan rzeczy nie leży wyłącznie po stronie sieciówek. Drobni sklepikarze tracą często dlatego, że nie potrafią wykorzystać swojej przewagi.

Co jest mocną stroną małych sklepików?
Wysoka jakość oferowanego towaru i możliwość doradztwa oraz kontaktu z klientem. Ludzie narzekają, że - idąc do supermarketu - poza mnóstwem rzeczy tańszych kupują wiele zupełnie niepotrzebnych. A w małym sklepiku mogą liczyć na zaprzyjaźnionego sprzedawcę, który doradzi im produkty najświeższe. To na tym polu powinny rozwijać swoją działalność małe sklepiki. W żadnym wypadku nie powinny natomiast przystępować do wojny cenowej z sieciowym przeciwnikiem.
.
Jak jeszcze małe sklepy mogą walczyć o klienta?
Inwestując w wystrój, atrakcyjną prezentację produktu. Polecam szkolenia z zakresu ekspozycji towaru, ale też obsługi klienta. Właściciel małego sklepiku powinien zrozumieć, że to jego największy kapitał i jeśli w sklepie pracuje sam, również zdecydować się na szkolenie. Tym bardziej że coraz więcej takich szkoleń organizowanych jest za darmo przez właścicieli hurtowni lub przez różne organizacje przy wykorzystaniu pieniędzy z UE. Sklepikarze powinni też jak najlepiej rozpoznać potrzeby klientów i dostosować do nich asortyment.

W jaki sposób?
Jeśli prowadzimy sklepik na osiedlu gdzie jest dużo małych dzieci, powinniśmy zaoferować klientom np. wybór pieluszek, kaszek i herbatek dla niemowląt.

Jak mogą pomóc klienci?
Oczywiście robiąc w nich zakupy i pamiętając, że wspierają ludzi, którzy oprócz tego, że są przedsiębiorcami, dają pracę naszym sąsiadom, znajomym, a w przyszłości może również i członkom naszych rodzin. Ich rozwój będzie korzyścią dla całej społeczności, również nas samych.

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!