Przypomnijmy, że władze Łodzi i PKP PLK przez rok czekały na szczegółowy harmonogram budowy dworca Łódź Fabryczna. Dobrze, ze wykonawca skrócił czas budowy, bo wcześniejszy projekt harmonogramu zakładał zakończenie budowy 28 listopada 2015 roku, co uniemożliwiłoby rozliczenie inwestycji do końca 2015 roku, a to oznaczałoby brak unijnego dofinansowania.
Kilka dni temu Łódź złożyła wniosek do Centrum Unijnych Projektów Transportowych o pieniądze na budowę Fabrycznego. Władze Łodzi wystąpiły o kwotę 280 mln zł. Centrum Unijnych Projektów Transportowych ma kilka miesięcy na dokładną analizę tego dokumentu.
PKP PLK nie ma jeszcze gotowego wniosku. Spółka chce wyłonić firmę, która uzupełni tzw. studium wykonalności, aby rozwiać wątpliwości CUPT i opiniującej projekty unijne inicjatywy Jaspers. PKP PLK przewiduje, że złoży wniosek za 4 miesiące
Przy budowie Dworca Fabrycznego pracuje blisko 500 osób. Praca odbywa się na zmiany, nawet nocą. Prace przy wylewaniu betonowego stropu przebiegają bez przeszkód. Strop jest potrzebny, by w przyszłości powstały kasy biletowe. Gdy strop będzie gotowy, koparki zaczną spod niego wybierać ziemię.
Na przełomie lipca i sierpnia 2013 r. powinna rozpocząć się budowa tunelu między Fabrycznym a Łodzią Widzewem. Wykonawca czeka na pozwolenie na budowę. Prace przy budowie tunelu rozpoczną się od strony Widzewa.
Do końca września wykonawca musi przebudować trzy skrzyżowania w centrum Łodzi. Chodzi o miejsca u zbiegu Kilińskiego i Składowej, Kilińskiego i Narutowicza, Narutowicza i POW.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?